Veterinär besök

Idag tog jag med mig Kenzo till veterinären eftersom han haltat sedan i söndags. Jag misstänkte att han fått en sträckninig av någon slag eftersom han aldrig är still!! (Endast på natten när alla sover!!!)
Han haltar med höger framben och tycker inte om när man klämmer på "lilltån" då piper han och vill inte vara med alls.

Jag åkte ner till veterinären och alla sköterskor tyckte natruligtvis att han var hur gullig som helst han hade inga problem att ta kontakt med dem alls snarare tvärtom han viftade på svansen och var jätte glad och gav dem  pussar!!

Veterinären undersökte Kenzo väldigt noga lyssnade på lungor, hjärta och klämde och kände på honom.
Hon tog tag i klon och kände att den inte gått av i alla fall sen fick vi recept och åkte till apoteket och hämta ut smärtstillande/antiinflammatoriskt medicin som han ska äta  i 14 dagar 1 gång om dagen.
Passade natruligtvis på att väga honom också 10kg klubben ingår Kenzo i nu, min stora "lilla" kille.

Och sen ska jag hålla honom lugn sa veterinären jo men visst det är ju superlätt haha!! ja vi får se hur det går med det!!

Kommentera här: