Äntligen ute på Landet

Jobbade idag ganska mycket att göra så här dagen före midsommarafton, men det flöt på ganska bra ändå hela dagen. Hem packade allt som skulle med till landet in med hundarna i bilen, meningen var att vi skulle äta på landet men när klockan tickade på så blev det donken idag, och det var ju ingen som var missnöjd för det!!!
Nu är vi äntligen ute på landet skönt! Har fikat och nu sitter jag vid datorn på verandan med ett glas vin!! gott
Här är det myggfritt skönt inte en mygga så långt ögat kan nå...
Här känner jag mig alltid så avkopplad, inga måsten och hundarna kan bara vara och springa på tomten eller ta en tur ut i skogen men oss.
Kenzo är ju här för första gången och han tycker att det är jättespännande, tycker dock att grusvägen som går utanför är jätte spännande och har varit ute ett par gånger och kollat läget!
Sen har han skrämt hicka på mig också ikväll, när jag skulle gå ut på tomten och hämta deras koppel som jag slängt i gräset så gick båda hundarna med mig på verandan (man kan gå runt den & runt huset!) Kenzo hoppade upp på en stol som stod i ena hörnet, det är ganska långt ner till marken för Pappa har byggt upp verandan en bit. Jag puttade ner Kenzo från stolen och började gå till gräsmattan, då hör jag bara en duns vänder mig om och där står Kenzo på gräsmattan, han hade hoppat upp i stolen igen och hoppat ner från verandan! dåre!! han kunde ju ha brutit sina ben, våghalsade hund!! som tur var så verkar han inte ha skadat sig men man blir ju livrädd när de hittar på såna saker.
TREVLIG MIDSOMMAR ALLA VÄNNER
Kramar Marina & killarna

Kommentera här: