Tollingträning

Efter ett par dagar på landet är vi nu hemma igen, åh vad vi har haft det skönt... Åkt skrinda med Lovisa, gått tipsbingo, kastat pil med Morfars nya piltavla!! spelat kort (poker) ätit gott och bara latat oss i flera dagar.

Hundarna har också badat, det var verkligen kul att se, Ozzy älskar ju att bada och lilla Kenzo följde med av bara farten simmade riktigt långt ut den här gången fast det bara var 2 gg som han badade..

Jag hade tinat 3 änder för att köra lite Tolling idag med Ozzy så när det blev lite svalare ute vid 20 tiden gick jag till min lilla skog som jag brukar träna i och körde Tolling. Kenzo fick stanna hemma vilket inte var så poppis!!

Ozzy tollade jätte bra och vi varvade med passivitet som också den var jätte bra helt tyst låg han där och fukuserade på min hand!! och när han låg still och "stirrade" fick han köttbullarna som låg i handen.
Sen smög vi runt stenen som idag fick vara gömslet!! Jag hade innan lagt ut en and som jag skickade Ozzy på, fint upptag och avlämninga i hand.

Kommentera här: