Snuvad på viltet

Idag har jag kört vilt med killarna igen.
Kenzo fick bara se kråkan ett ögonblick och jag drog den lite i gräset framför honom, sen gömde jag den och den försvann helt, han fick inte apportera alls idag.

Ozzy fick apportera duva, kråka samt nötskrika och han gjorde jättefina apporteringar och avlämningar idag.
Jaktfoten satt också som en smäck idag.
Det är en sån otrolig känsla när allt sitter så bra i träningen.

Kenzo och jag har övat på vår läxa till valpkursen nästa vecka: som är belöningar i olika former
Vi ska prova fyrklöven och se vad just min hund tycker är en bra belöning, b.la. godis, jakt (tex två bollar), kamptrasa, socialt beröm.

Jag kan säga att för Kenzo, som är så goooodis tokig, så är godis en jättebra belöning på honom, men han är lika duktig på att svara på min röst och att jag är belöningen vilket jag tycker är kanon.
Kampleksaken är också okej, men han har inte fått till den där riktiga kampleken som jag och Ozzy kan ha.

Bollarna är en klar favorit (bolltokig som han är, precis som Ozzy).
Jag köpte två nya bollar idag bara till Kenzo... så han har sina leksaker och belöningar. 
Tycker att det är viktigt att killarna har sina "egna" belöningar som jag bara anväder till dem var och en.

Ozzy har sina dummie-bollar, kampleksaken, gamla pipleksaker (som inte piper längre, men han tycker att de är helt okej ändå), jeansknuten, som alltid har varit hans favorit, sen allt godis, och matte är ju självklart också en belöning när jag "ruskar" om honom riktigt ordentligt, jaa listan kan göras lång.

Kenzo har också egna belöningar så som mig, bollar, trasa, gosedjur som piper, osv.
Det blir ju många belöningar som man burkar ha i fickan, för att han inte ska ha förväntningar på vad för belöning som kommer.


Just det mina presenter igår var "Boken Ledarskap med Cesar Millan" och ett bluetooth-headset till min mobiltelefon, (Ellinor tycker inte att mamma ska prata i mobilen och köra bil samtidigt)....men hallå?!
 Jag är kvinna, JAG KAN GÖRA 2 SAKER SAMTIDIGT!!!! ;)

Men det varju ändå bra presenter, och boken var det enda som jag önskade mig.
Imorgon kommer mina föräldrar över på middag och fika, och "firar" mig...trevligt :D

Kommentera här: