Träning Haninge BK

Idag hade jag bestämt att jag skulle åka ut till klubben med killarna, så efter middagen så packade jag in killarna i bilen och styrde kosan mot Haninge BK. Det var inte så mycket folk där idag men det var ändå skönt.

När jag kom dit så gick jag en promenad i skogen med killarna sen fick Kenzo sitta i bilen och jag och Ozzy körde igenom lite i LKL 2 kändes kanon idag och allt flöt på bra.

Vi körde hopp över hinder, fotgående samt inkallning med ställande och sen fick han köra lite med apportbocken, sen körde vi lite dirigering på nära håll, ville se hur Ozzy förflyttade sig i detta moment och de körde vi ett litet tag också.

Kenzo fick också komma ut och köra lite linförigehet och inkallining, han är så otroligt duktig på inkallning och fattar att han ska stanna kvar och kommer med världens fart när man kallar in honom, roligt att se.

Kenzo fick köra lite passivitet också idag fast det inte var så mycket folk/hundar han var jätte duktig. Sen körde jag Ozzy igen och Kenzo fick vila i bilen, vi körde fotgående, inkallande med ställande och dirigering sitt, ligg!!
och sen var det hans tur att var passiv han var också otroligt duktig på det idag och låg helt stilla uppe på berget och tittade på en Rottis som var på stora planen och en Portugisisk vattenhund som var på lilla, så skönt när de lägger sig till ro och bara tittar på när andra hundar arbetar.

Kommentera här: