Lydnad & Agility träning

Idag åkte jag och Ellinor till klubben för att träna lite med Ozzy och Kenzo. Ozzy och Ellinor körde Agility och Ellinor byggde upp banan de hade på Tollarspecialen i Sälen.

Jag körde lydnadspass med Kenzo, mest bara för att se om han kommer ihåg något alls, var ju ett tag sedan vi körde lydnad... inkallningen gick galant, fotgående var ganska bra behöver lite mer finslip... hoppet var perfekt med jätte fina ingångar vid min sida. Ställande och läggande märktes att vi inte kört på flera månader men när jag plockade ner momenten och körde med bakåt belöning så gick det bättre.

Rutan satt också, vilket gjorde mig glad eftersom vi inte kört rutan sedan vi gick kursen i våras.. Vi har ju satsat på Jakten mycket nu i sommar så då har lydnaden fått ge vika, men det ska vi ta tag i nu och träna på vi har ju hela vintern på oss, och många moment kan man faktiskt träna på inne. Apportbocken gick galant den också, lite finslip på ingången där bara.


Ozzy och Ellinor var jätte duktiga och sprang hela banan felfritt och snabbt, (synd att de inte ställde upp på Tollarspecialen!!!)

Ellinor bytte lite på hindrerna och Ozzy och hon var jätte duktiga, man ser verkligen att Ozzy gillar det där med Agility, han bara flyger över hindren och gör det jättefint också.




Kommentera här: