Tollarspecialen 2011 avklarad

Ja då sitter man här hemma efter en otroligt trevlig vecka i Sälen tillsammans med Aktiviva´s kennel http://www.aktiviva.se/

Vi åkte upp redan på måndagen och dagen kunde ju ha börjat bättre! när jag till min stora fasa upptäckte att fågelfyrsen gått sönder ute i garaget precis innan vi skulle åka. FAN!!! där låg en hel del fåglar som jag absolut ville ha kvar, jaha det var bara till att börja bära in de fåglar som jag ville spara och lägga i vår frys inne!!! Barnen satt redan i den fullpackade bilen och väntade frys haveriet sinkade oss 2 timmar!!!

När jag väl lyckats stuva om i frysen inne och fått in de fåglar som jag ville ha kvar så lämnade vi hemmet för att ett antal timmar senare ansluta till Sanna och Anna med familjer som redan var på plats, Åsa med Knyst och Piper hade också anslutit till Aktiviva skaran.

Vi har haft en helt underbar vecka tillsammans med Aktiviva gänget, kräftskiva med mycket skratt och framförallt lyckade framgångar under själva specialen. Vi har tränat en hel del dagarna innan själva specialen och jag har varit jättenöjd med båda killarnas träningar, Tack Sanna för allt stöd och hjälp med träningen med mina killar!!!

Fredagen började med att Kenzo och jag startade först av alla Juniorer (totalt 12 st) i Ruta A där Leif Gustavsson var domare för dagen. Provet bestod av Tolling, sen fick vi 1 markering på vatten, tolling igen följt av en ny markering på vatten. Kenzo var jätte duktig fast i skotten och fina raka linjer ut mot viltet som låg i vattnet, fina avlämningar på båda. Efter vattenmarkeringen så var det ett linjetag mot en liten buske där det låg ett vilt, som följdes av ett sök ganska djupt och brett med vilt som låg vid vattenkanten, Kenzo hämtade in 5 vilt och han var jätte dukig sökte djupt och brett, efter söket var det en enkelmarkering. Kenzo var jätte duktig och skötte sig hur bra som helst och det slutade med att vi fick ett 3:e Pris.
Jag är jätte glad och nöjd med vårt 3:e Pris...

Fredag kvällen firade vi syskorna Speja, Knyst och Kenzo´s framgångar i jaktrutan med skumpa hemma hos Sanna väldigt trevligt!!!

(Kenzo och jag på NKL TJP på fredagen)

Lördagen var det då dags för Ozzy att köra TJP... Ozzy startade som hund nr 2 i rutan och jag var verkligen taggad inte ett dugg nervös och kännde mig cool lugn!!! känndes som att rutan passade oss bra!!! när jag stog där uppe och väntade. Ozzy tyckte annorlunda (tyvärr) han var alldeles för het och blev så otroligt fokuserad på båten som låg en bit ut i vattnet så hans bästa moment hittills = Tollingen blev en katastrof...

(Ozzy och jag på NKL TJP Lördagen)

Han hade inte alls någon fokus på tollingen och i stället för att Tolla sprang han ner i vattnet, lapade lite vatten och sen nonchalant kom tillbaka och tog upp dummyn väldigt tveksamt...

Vi fick en markering på vattnet och sen var det tack o hej... jag har nog aldrig blivit så besviken i hela mitt liv...
kände mig helt urtömd... var ju så laddad och tänkte att det här kunde gå hur bra som helst..

Med bestämda steg drog jag upp i skogen för att få lite distans till det som just hade hänt... Tack alla omtänksamma personer som jag dels mötte under min promenad tillbaka till bilen och till Åsa som kom och "tröstade" mig efteråt, med värmande ord!!!

Lördagkvällen avslutades med en jättetrevlig gemensam grillkväll utanför Sannas hus, med skratt och trimmning inför söndagens utställning där alla Aktivivas skulle ställas ut i olika klasser.

 

(snygga pristagare i TJP Åsa & Knyst, Jag & Kenzo, Sanna & Sniffa)

Kenzo ställdes ut i Unghundsklassen men idag så var han inte domarens typ, bättre gick det för brorsorna Knyst som blev 1:A och Aston som blev 2:A i samma klass. Knyst blev även BIM i finalen GRATTIS!!!

Aktivivas blev BIS Avelsgrupp med Sniffa, Knyst, Aston, Kenzo och Speja GRATTIS ALLA SNYGGINGAR!!!! 
Lovisa ställde upp med Kenzo i Barn med Hund och fick med sig en jättefin blå rosett!!! mamma är så stolt!!

 



Snyggingar:Aktiviva´s Sniffa, Knyst, Aston, Kenzo & Speja!!!!!!!!!

Kommentera här: