Träning i solen

Idag skulle jag igentligen har jobbat men jobbar man som försäljare är det LITE svårt att jobba utan röst!!! ja  rösten svek mig igår och jag lät inte bra. Idag har rösten kommit tillbaka lite grann men inte helt. Så imorgon åker jag och jobbar får vi se hur det går.




Men idag när det var så otroligt fin väder tog jag med mig Ellinor och körde sök, dirigering med pöjkarna.
Jag började med att lägga ut dirigerings dummy som störning från söket, en till höger en till vänster och en rakt bakåt.
Sen la jag ut ett större sök åt andra hållet uppe i skogen blandad terräng med gran, gräs och en bäck som de var tvugna att ta sig över först. Killarna fick hämta in hälften var och Ozzy fick börja han plockade in de med världens fart snabb som en vessla som vanligt. Sen fick Kenzo hämta in resten, hittade ett par stycken väldigt snabbt, men mattades av efter ett tag och kom in utan dummy, så jag skickade ut honom igen.
Han hade svårt att hitta den sista, så jag gick med honom upp i skogen och såg att han hade hittat den men att han hade problem att få ner den, det var en utav dem jag hängt upp i ett utav träden så med lite hjälp fick han ner den också.



Foto blev det också idag innan solen försvann bakom trädtopparna, det var så otroligt vackra foton på killarna finns i ett nytt Album .

Vi körde sen dirigering Kenzo fick börja, satte Kenzo i mitten av de båda dummysarna, sen gick jag ifrån honom ett par meter, blåste stoppsignal och dirigerade till höger. Va sa Kenzo??? nu fattar jag ingenting, var ju ett tag sedan vi körde dirigering och jag ville kolla om jag kunde få ut honom utan retning, men det verkade som att det var för svårt så jag gick och tog upp dummyn så han fick en synretning, tillbaka igen och nu gick det bättre. Kenzo for ut direkt på mitt handtecken. Sen ville jag se om Kenzo fattat UT (bakåt) tecknet utan att jag säger UT med rösten. Klart han kom ihåg det, satt som en smäck kanon fin vänding bakåt med hjälp av bara handtecken.

Ozzy fick också köra dirigering med samma upplägg, här ville jag ju också testa Ozzy!! han fick se när jag la ut den till höger och den bakåt men den som låg till vänster låg ju kvar eftersom Kenzo inte fick plocka in den.
Jag satte Ozzy ner och dirigerade ut honom till vänster, lite tveksam först (men hallå matte ligger det något där??) och så ville han gärna ta den bakåt så jag fick hjälpa honom lite men han tog den dummy jag ville!.



Sen fick även Ozzy köra UT (Bakåt) utan problem samma sak jätte snygg vändning och klockrent upptag.
Vi avslutade med att Ozzy fick hämta in den till höger också som var den bästa idag, så himla fin rakt och snabbt upptag. Kan säga också att det var väldigt högt gräs så gå på synen idag var inte att tänka på, det var nosen som de fick lita på idag och att Matte visste vart dummysarna låg.



Vi avslutade med att killarna fick springa av sig på ängen och Ellinor och jag kastade med bollkastaren åt dem och de hade såååå kul... 

Kommentera här: