Dubbelmarkeringar och Stoppsignal

Snyggingarna i solen!!!!



Efter att jag kommit hem med Ozzy från Orhemträningen gick jag och Ellinor och Daniel ut i skogen hemma.
Först tog vi nytt kort till hemsidan på båda killarna, sen ville jag köra lite övningar med Kenzo också idag.


(Kenzo kommer in från dubbelmarkeringarna)


Vi började med att köra dubbelmarkeringar med Kenzo en till vänster och en till höger. Kenzo var jätte duktig hämtade in första dummyn utan problem, men när han skulle hämta den andra så var han lite mer tveksam! verkade som att han glömt bort att det var en markering till att hämta in! Så det får vi jobba mer på minnesbilder!!



(kolla vilket fokus han har, Ozzy kollar på när Kenzo jobbar!!)

Ozzy fick sitta passiv och han var jätte duktig, satt stilla helt TYST och tittade på när Kenzo jobbade.
Sen blev det linjetagövningar för båda killarna, Ozzy fick börja med fina raka linjetag som var ganska långt ut ca 800 M.



(Ozzy med dummyn från linjetaget)

Kenzo fick också köra linjetag men inte riktigt så långa men han var också duktig, hade  fina raka linjetag.
Vi körde sen stoppsignal och Kenzo har verkligen fattat det här med stoppsignal han är så duktig, och det är sååå roligt att han lyssnar på mina visselsignaler.
Daniel stog ca 500 meter från oss släppte ner en dummy framför fötterna, jag skickade ut Kenzo på ett linjetag och efter ca 400 meter blåste jag stoppsignal Kenzo tvärnitade! och vände sig mot mig. tjoho duktiga Kenzo killen.
Kommenderade honom att ta dummyn, och så full fart in till mig med avlämning i hand.



(Kenzo med dummy från linjetaget)


Kommentera här: