Träning i Orhem 26/3

Idag åkte jag och killarna till Orhem för att träna med Aktivitetsgruppen i strålande sol vilken underbar träningsdag vi hade idag.
Vi var ganska många idag räknade inte men det var över 20 hundar idag wow.

Så vi började med att sätta oss i en ring och alla fick presentera sig och sin hund/hundar. Kenzo var en super cool killle och efter ett litet tag låg han ner på filten och brydde sig inte alls om de andra! Ozzy ville ha lite mer koll så han satt och kollade lite runt vilka andra hundar som var med i gruppen, lite pip kom det från honom så jag fick påpeka detta men då blev han tyst duktig kille.

Idag var det sök som tema och det fanns två områden en med vilt och en med dummie. Jag och killarna gick till dummie gruppen.


(Kenzo & Ozzy sitter och är passiva när de andra jobbar)

Vi var ganska många i dummiegruppen så det blev mycket passivitet idag vilket jag tyckte var kanon.
Ozzy fick sitta på deras filt idag och körde inte söket alls, Kenzo och jag ställde oss lite närmare söket så han fick vara passiv och titta på när de andra hundarna arbetade och han skötte sig galant jätte duktig var han.

Sen var det vår tur och Kenzo fick hämta in 5 av totalt 10 dummies och han hade avlämning i hand på samtliga 5 duktiga kille det går åt rätt håll.



Eftersom Ozzy inte körde något sök fick han istället köra linjetag mot ett träd åt de andra hållet istället, Kenzo fick då sitta passiv på filten och han var jätte duktig, Ozzy hade fina raka lijetag och snygga avlämningar.

Sen var det fika och vi pratade om träningen och lite om vad alla skulle hitta på framåt i tiden. Ozzy var så cool när vi fikade och la sig ner och sov, fast pressäningen fladdrade och var läskig tyckte Kenzo så låg Ozzy kvar där hur cool som helst.


(Coola Ozzy som ligger ner o sover när pressäningen fladdrar bakom honom

Efter fikat tog jag med mig Kenzo och körde linjetag/stoppsignal på en upptrampad stig.
Han var jätte duktig sprang ut snabbt och när jag blåste stopp stannade han direkt sen fick han ut kommandot och så sprang han rakt ut till dummien.



När de flesta hade gått hem så körde jag med killarna i en ganska brant uppförsbacke, där fick Ozzy dubbel och enkelmarkringar och han var superduktig snabb som en vessla som alltid och fina avlämningar i hand duktiga kille.
Kenzo fick enkelmarkeringar och gjorde ett kanon jobb även han.

Kommentera här: