Andsök

Idag hade jag tinat änder för att köra med framför allt Kenzo. Känner att vi behöver köra lite mer vilt eftesom jag inte har varit så duktig på att köra detta med just Kenzo.

Vi gick iväg till vårt träningställe i skogen och jag la ut 2 änder som han fick hämta på ett sök.
Han hade bra fart ut och tog in änderna med fina grepp över ryggen, sökte igen skogen bra, och givetvis hade jag med hans favorit boll som byte hehe.. När han kom in med anden och lämnat av i handen får han nämligen en kaninboll som han här helt galen i som belöning, perfekt att ha som byte. Idag fick han inte bollen varje gång han kom in utan ibland fick han korv och ibland bara beröm med min röst och han var lika glad ändå, perfekt.

Ja la ut änderna ett par gånger på olika ställen och greppen och avlämningarna blev bättre och bättre för varje gång, det var skönt.
Jag avslutade med att köra att Kenzo fick lyfta anden på nära håll och lämna av den i min hand så varje gång som Kenzo lyfte upp fågeln och la den i min hand så klickade jag och han fick belöning.
Jag utökade sen avståndet och la anden en bit bort skickade ut Kenzo som fick hämta in och alla avlämningar blev i handen tjoho!!! vilken nöjd Matte som vandrade hemåt till en Ozzy som undrade vart vi hade varit.
Så han fick köra lite linjetag på tomten och hämta fågel han också.

                       ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥       Mina snygga rödtottar ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer:

1 Monica & Izor & Poker & Charley:

Vad duktig han va!! Kul! O matte också såklart som fick till det...;)

Fin bild på första sidan!

Körde också fågel idag och det gick jättebra med Poker o Charley.

Kram från oss!

Kommentera här: