Syskonträning i Gillingboda

Ja det här helgen har varit fylld av hundträning för mig och killarna, jag har även varit och tittat på Spejas, Imos och Astons MH i helgen. (Kenzo gjorde sitt tidigare på Stockhom Södra 111023)

I fredags åkte jag, Lovisa och Kenzo iväg till Sanna och till Aktivivas kull2 syskonträff, med på träffen var Anna & Imo, Camilla & Aston och så Sanna med Speja förstås.

Vi började med att ta en fika och gå igenom vad alla ville träna på och det blev en blandad kompott av Lydnad, Agility och jakt (vilt)

Kenzo och jag körde lydnad och Anna hjälpte till och gav mig feedback, tack för det.
Vi länkade för första gången ihop inkallning och ställande och Kenzo var jätte duktig. 
Jag satte ut en skål med belöning och körde en kort inkallning, gick fotgående och kommenderande till ställande, och när Kenzo stogd klockrent fick han gå på skålen med köttbullar, duktiga kille. Vet att jag kommer att behöva nöta en hel del på vissa moment innan vi blir klara att starta LKL 1, men nu kommer jag försöka att koncentrera mig på lydnaden i vinter...

Efter lunchen så fortsatte vi med viltbiten. Kenzo fick kaja och kanin ute på ett sök åt var sitt håll.
Först fick han hämta kajan som Anna gömt väl och han fick leta ordentligt innan han hittade den och som belöning fick han gå på kaninen som alltså låg åt motsatt håll, den hämtade han snabbt och avlämning i hand. 

Efter en lyckad träning så åkte Lovisa och jag hem till Anna med familj för middag och en underbar fredagkväll hos dem, Tack Anna & Robban för att vi fick sova hos Er, och för en jätte trevlig fredagskväll med vin och Blossa glöggen för i år, som verkligen var kanongod både kall som lite ljummen.

För igår (lördag) var det ju dags för Speja, Imo och Aston skulle göra sitt MH i Olandstrakten...och det ville jag ju inte missa. Mer om deras MH hittar du på Aktivivas hemsida



(Kenzos bror Aston)



Snygg Kenzo!!!



(Bror Imo)



Syrran Speja

Kommentera här: