MH

Idag var det så dags för Kenzo att göra sitt MH. Vi åkte iväg tidigt i morse jag och Ellinor till Stockholm Södra, där vi skulle göra vårt MH test.

Kenzo och jag startade som nummer 4 utav totalt 8 hundar, och jag ville gärna se den första hunden för att se hur banan såg ut. Jag vet ju hur ett MH går till eftersom jag gjort det med Ozzy tidigare.

När första hunden gått gick jag ner för att rasta Kenzo och tog en kopp kaffe till i solen, för vädret var det inget att klaga på, sen var det vår tur. Kenzo skötte sig utmärkt och jag är supernöjd men sätt att agera idag.

Roligast var när jag & Kenzo var på väg mot Dumpen, det tog honom 3 sekunder att kolla in dumpen från det att dumpen dragits upp, riktigt roligt att se.

Jag kommer att lägga ut MH Protokollet när jag gjort det klart det kommer att ligga under Kenzo´s flik på hemsidan, film kommer också så småningom.

Kan säga att han gjorde en hel del saker idag som gjorde mig väldigt stolt, och som det brukar vara så blir man förvånad att se hur ens hund gör i olika situationer.


Kenzo vid förföljandet.... Gullunge!!!

Kommentera här: