Träningshelg

Ja det kan man lungt säga att det blev i helgen som var. På lördagen drog jag och Kenzo iväg till Sanna i Gillingboda för en Dirigeringskurs. Jätte kul men många nya övningar och råd för hur vi ska ta träningen vidare.
Vi var 5 st som gick kursen och så hade vi 2 stycken som var observatörer. En riktig släktträff kan man säga då det var 3 kusiner och 2 syskon till Kenzo som var med på kursen!!!


(Kenzo)

Vi hade ju så otroligt tur med vädret strålande sol hela dagen!!

Vi fick göra en hel del övningar och Kenzo skötte sig hur bra som helst, han var jätte duktig och hade bra fokus hela dagen. Vi körde bla klockan dvs man lägger ut dummy kl 12, 3,6 och kl 21 och så skickar man ut hunden på linjetag eller på ett UT kommando och varierar avståndet från mittpunkten, sen körde vi ett pass med närsök, linjetag där vi blandade olika terränger från åker till gräs från gräs till skog osv.

Tänker inte skriva ner alla övningar här det skulle bli ett inlägg som aldrig skulle ta slut och det är inte så roligt att läsa milslånga inlägg tycker jag själv så det struntar jag i..
Men lite bilder kan jag klämma in:


(Syrran Kvittra)


(Brorsan Imo)


(syrran Speja)


(Kusinen Spurta)

Så igår var det Ozzy´s tur att träna. Jag träffade Lennart och Kicki och deras hundar och vi tränade dubbel och trippelmarkeringar och linjetag. Ozzy gick som tåget och spikade markeringarna som vanligt han är så otroligt duktig markör det är häftigt att se. För att göra det lite svårare fick Ozzy trippelmarkeringar 1 till höger 1 till vänster och så en rakt bakåt. Han spikade alla 3 utan problem, han är så otroligt duktig.

Linjetaget gick också bra rakt och fint, kan bara summera dagen med att jag är supernöjd med min lilla gosse!!
här kommer lite bilder från gårdagen också.



(Ozzy)



(Rossy)



(Ozzy)

(Red Baron)

Kommentera här: