Träning Knivsta

Idag har vi varit iväg och tränat igen i Knivsta i inomhushallen tillsammans med 5 andra Tollarboare.
Vi körde lydnad precis som förra gången.
Den här gången var det 2 nya hundar som inte var med förra gången men både Ozzy och Kenzo skötte sig hur bra som helst, de var jätte duktiga.

Jag började med att köra Kenzo och vi körde fria följet, apportering med apportbocken, hopp över hinder, läggande samt ställande under gång, inkallning och halter. Även om vi hade två snygga brudar precis intill oss så jobbade Kenzo hela tiden fokuserad med mig en väldigt bra störning var att en utav dem hade en jättekul leksak som Kenzo tyckte var jätte intressant men han valde att jobba med Matte trots stora störningar vilket jag är supernöjd med vilken kille man har.



Ozzy fick också köra inkallning, ställande samt läggande under gång. Hopp över hinder (2:ans moment). Inkallning med ställande, apportering.

Även han fick prova på störning när den ena lekte som mest med sin tik så fick Ozzy köra platsliggning ojoj snacka om störning, Ozzy var lika intresserad av leksaken som Kenzo men klarade sin uppgift galant, så otroligt duktig och roligt att man får tillfälle med en sån stark störning.




Ozzy fick också köra rutan vilket vi inte har kört på vädligt länge så han var lite ringrostig kan man säga, men jag fick in honom i rutan även om han hade sina funderingar på vad var det han skulle göra där igentiligen haha.



Vi slutade som vi gjorde förra gången och jag körde först Kenzo i en platsliggning där de övriga var med som störning fast med utan hund. Det var en mycket svår uppgift för Kenzo och det kan jag förstå för vi har ju inte kört platsliggning så mycket tillsammans med andra hundar eller människor. Jag har valt att Kenzo ska ha hakan i backen under platsliggningen eftersom jag tror att det passar honom bättre. Han lyfte upp huvudet några gånger så jag gick lägga ner honom flera gånger innan jag kände att jag kunde lämna honom helt. Han fick inte ligga platsliggning hela tiden utan jag bröt när jag tyckte att det räckte och han fick sin belöning, det vet jag om att vi behöver fila lite mer på.

Ozzy fick också köra på slutet Rutan på ett annat sätt, han fick en boll kastad från en annan person som stod utanför rutan när han hade bra fart genom rutan, det var verkligen intressant att se men jag tror att den metoden kan funka i forstättningen med Ozzy så den får man köra när man är flera att träna, tack för tipset Louise :)

Kommentera här: