S-Kullen 1 år, Träning i Knivsta, möte SSRK

Tänk var tiden går idag fyller Ozzy´s första kull 1 år, GRATTIS Säger vi till Sir Rooney, Saffran, Shanti, Sannie och Scottie i S-kullen.



Helgen har varit väldigt intensiv:
På lördagen träffade jag ett gäng Tollarboare för att träna i en ny inomhushall i Knivsta. Det var jättekul och jag körde lyndad med både Kenzo och Ozzy. Jag körde killarna 1 timme var eftersom vi "hyrt" hallen i 2 timmar.

Kenzo fick börja och vi körde inkallning, ställande och läggande under gång, Apportbocken och linförighet. Vi jobbade i grupper med 3 i varje grupp och båda killarna skötte sig hur bra som helst väldigt fokuserade på det jobb de skulle göra även om det var ny miljö och nya hundar som vi inte tränat med tidigare.

Ozzy fick också köra inkallning med ställande med matskål bakåt som belöning, inkallning, läggande under gång och hopp över hinder 2:ans moment och även om det var en tik som höglöpte så stördes inte Ozzy utav det utan jobbade fokuserad och gjorde det han skulle, det var ju den största utmaningen för dagen, men det märktes att han var lite ringrostig för han hade glömt bort hopphindret jaja så går det ju när man inte nöter på med lydnaden och så klart beror det på min inställning till själva lydnanden jag har inte hittat den "rätta" känslan av att träna lydnad med killarna men det kanske kommer vem vet, jag jobbar på det :)



(Kenzo i världens fart = inkallning)

Igår söndag så var jag på SSRKs möte i Uppsala om den nya funktionsbeskrivningen och det var jätte intressant och lärorikt, verkligen roligt att se de nya momenten och vi hade en del testhundar med så vi var ute stora delen av dagen. Jag träffade en massa trevliga hundmänniskor.

Kommentera här: