Filmning av Tolling och egen träning

Lördag: Det var väldigt många tollare i Orhem, då vi skulle filma hur hundarna tollar till ett project till att utbilda nya och även visa gamla domare hur olika tollingen kan se ut. Det var över 25 hundar igår och det var folk och hundar överallt.
 
(bilden tagen med mobilkamera)
 
Efter att jag och hundarna hade blivit filmade så tränade vi ju också. Jag körde lite linjetag i olika terräng med både Ozzy och Kenzo och sen när vi alla hade blivit filmade la vi ut ett sök med 5 änder 2 kajor och 1 kråka. 
Jag körde Kenzo först som fick plocka in allt utom 1 kaja. Alla kom in med fina grepp men en del lite slarviga avlämningar !! 
Ozzy fick köra parallelt med en annan hund och hämta in varannan fågel var, inga problem alls för Ozzy han har ju aldrig problem med att jobba med en annan hund. De roliga var att Ozzy plockade in alla svart fåglar och den andra hunden plockade in änderna haha!!!
 
Söndag:Hade jag tinat 3 kajor och 1 kråka och la ut ett sök till killarna, på vägen tillbaka fick de springa i en mycket brant nedförsbacke!! båda kom in med jättefina grepp och avlämningarna var betydligt bättre än igår men vi ska slipa mer på dem!! 
Jag körde också linjetag till båda två som var kanonfina idag, ökade ut avståndet genom att jag backade bakåt från utskickspunkten på så sätt fick jag ut avstånden längre!! 
Avslutade med att köra dirigerinar höger vänster med kajor, båda killarna jobbade på fint och lyssnade bra på mina handtecken.
 
 (Bilden tagen med mobilkamera)
 

Kommentera här: