Träning i Gillingboda

Nu har jag varit iväg och tränat med hundrana men inte hunnit blogga alls, så här kommer lite info från helgen och veckan som gått, förra veckan åkte jag och killarna för att träffa Sanna och träna tillsammans i Gillingboda.
Jag är hur nöjd som helst med mina killar. Jag började med Ozzy som fick köra minnesmarkeringar och dirigeringar, vilken underbar hund!!! han gick som tåget :)
 
Vi började med att lägga ut alla områden 7 olika områden och mycket att hålla reda på för Ozzy och Sniffa,
vi hade gjort som en fyrkant på ett utav fälten med 4 stolpar, som vi gick imellan och fick markeringar först för att sen vända om och köra dirigeringar bakåt, vända tillbaka och hunden fick gå på markeringen.
Ozzy var superduktig och markerade bra som vanligt, fina bakåtskick och fina långa linjetag med olika terrängskirften utan problem härligt.
 
 
Vi åt lite lunch sen böt jag till Kenzo som fick köra nästan samma upplägg, han markerade bra men svårt at fokusera på själva linjetaget, (läxa fick vi med oss till nästa gång!!) Fick till jättefina långa linjetag med Kenzo och jag är så nöjd, märkte att terrängskiften var jobbiga för Kenzo att ta sig igenom så det ska vi också träna på haha!!
 
När jag kört Kenzo en stund tog vi ut viltet. Gås, Kanin, duva, and, trut, kråka. Vi la ut i flera områden och körde parallet med varandra, till viltet hade även Anna & Imo och Mariana & Viggo kommit kul!! Mina killar var superduktiga och plockade in 2 kaniner var och Gåsen och truten härligt att se :) De fick också passivitet här då jag körde en hund i taget och den andra fick snällt sitta och vänta på sin tur, vilket ingen utav dem har några problem med skönt.
 

Kommentera här: