Far och dotter

I söndags kom Michaela och Jessie hem till oss, det var verkligen jätte kul att träffa dem igen :) och Jessie är så lik sin far både till utseendet och till sättet så roligt att se. En härlig tjej :)
Jag hade tinat vilt och jag skulle visa Michaela hur ett tollingjaktprov går till, så vi åkte iväg till min fina träningssjö och la upp det nästan som ett prov.
 
Jag började att köra tolling med Kenzo bakom nätet, förklarade för Michaela vad som händer och sen gick vi vidare till dirigerings ön, där jag slängt ut 2 villt en and och en duva. Kenzo gjorde jätte fina linjetag och jag fick även in ett stopp på vatten och en dirigering tjoho!! hur nöjd som helst :)
Efter det gick vi vidare till söket där det låg ute 2 svartfåglar och 2 änder, alla kom in med finfina grepp och avlämningar i hand. Sen avslutade vi med ett linjetag uppe i skogen.
Ozzy fick också köra samma upplägg, började tolla och Michaela stod som kastare en bit bort, just bara för att Ozzy skulle få lite störning haha!!! han gjorde ett jätte bra jobb och var lite intresserad av Michaela men valde hela tiden mig och att ta med sig tollingföremålet in igen till gömselt duktig pöjk!!!
Efter det körde vi en vattenmarkering som även den gick utmärkt, fast i kastet och hoppar i på mitt kommando. Söket samma upplägg som Kenzo, med fina grepp och avlämningar avlsutade med linjetaget.
Nöjd med båda mina killar idag, men mest nöjd med den finfina dirigeringen vi fick till på vattnet jag och Kenzo :)
Vi avslutade med att Jessie fick pröva på and med lite varierat resultat. Nu ska Michaela och Jessie hem och öva!!! så får jag hoppas att jag får se dem på något TJP prov i framtiden :)
 

Kommentarer:

1 Michaela och Jessie:

Men gud vilken snygg bild Ellinor fick till på dom tillsammans! :)

Kommentera här: