Minnesmarkeringar, Linjetag och Sök

Träning idag med Monica och Charley.
Vi la upp ett sök med fem dummysar, enkelmarkeringar alternativt dubbelmarkeringar samt linjetag.
 
Jag började med Ozzy som fick gå jaktfot ner till första stationen, under tiden slängde jag en dummy ett par gånger bakåt som han fick hämta för att "rusa" av sig lite. Ozzy började med söket och han plockade in alla fem väldigt snabbt :)
Vi gick vidare till markeringarna. Där jag körde dubbelmarkeringar. Vi fick en liten utmaning då den ena markeringen kastades så att Ozzy hade solen i ansiktet, men det fixade ju han galant :) efter det så körde jag linjetag och Ozzy var jätteduktig!! Monica kastade en markering som han fick se, när han sen var på väg tillbaka så la Monica ut en ny dummy på samma ställe, under tiden hade jag utökat avståndet. Skickade Ozzy igen och han for ut med full kareta. Han gjorde jättefina linjetag! När jag hade backat en bra bit så körde jag igen och då helt plötsligt så vek han av? Vi tror att det var ett träd och att stigen böjde sig lite som ställde till det för honom, för när jag sedan gick fram ett antal steg igen så gick han klockrent mot trädet... Ja ibland skulle det vara kul om man visste hur de tänkte!! ;)
 
Monica körde Charley, sen var det Kenzo´s tur. Han fick börja med markeringarna. Först två enkla, sen dubbel. Han var såå duktig och jag blev såå nöjd, mycket fin fart och fina avlämningar!
Efter det så gick vi till linjetaget, där han gjorde fina linjetag han också. Det var dock något som störde honom men då jag gick tillbaka till där han lyckades gången innan så fick vi till det och vi avslutade med ett supersnyggt linjetag.
 
Kenzo fick avsluta med söket, plockade in alla 5 dummysar med fin fart och fina grepp! :)
 
En lyckad träningsdag i minusgrader och fin solnedgång!

Kommentera här: