Jaktträning

Förra helgen var det hundträning både lördag och söndag, på lördag var det träning med Aktivitetsgruppen och vi hade en bra träning.
Körde 3 stationer med sök, Tolling och linjetag. Jag började med att Kenzo och jag tollade nere vid vattnet fin tolling och jättebra passivitet bakom gömslet, sen gick vi vidare till linjetaget som var utlagt på kort, medel och långt avstånd. Kenzo fick ta den korta sen nöjde jag mig med den. Gick och körde linjetag vid min vanliga plats där både Ozzy och Kenzo känner igen, ingen utav dem visste att jag lagt ut 6 dummysar iförväg.
Ställde upp Kenzo och han fokuserade blicken, sprang i en liten båge men inte tillräckligt för att jag skulle korrigera honom, är nöjd med mitt tårttänk om hur mycket han ska vika av från själva linjen :) Nöjd med Kenzos träning bytte jag hund till Ozzy.
 
Ozzy och jag gick ner till tollingen som även den gick utmärkt med Ozzy, fin passivitet och fin tolling :)
Jag hoppade över den station som var utlagd med linjetag och tog vårt ställe i stället. Skickade Ozzy väldigt långt idag och jag är så nöjd men honom, eftersom han fick så kraftiga störningar!!
På hans vänstra sida började en att blåsa stoppsignal när jag stod där och skulle skicka Ozzy! och på högra sidan så var det en annan hund som lekte jätte mycket med sin husse och en freisbye!! ojoj snacka om störning!! Ozzy sneglade lite på den lekande hunden man sprang hela vägen från slutet av ängen och upp till "våra" björkar shit alltså vilken underbar kille man har :)
 
Vi tog en fika och snackade lite sen avslutade vi med att vi körde bumper, stadga i skott och den gick hur bra som helst. körde med både Ozzy och Kenzo och de är så duktiga och fasta i skotten så det är jag väldigt nöjd med.
 
Efter en härlig träning med båda hundarna där jag fått till fina långa linjetag med båda mina killar, åkte jag hem och avslutade lördagem/kvällen med shopping i Skärholmens centrum tillsammans med Ellinor :) 

Kommentera här: