TJP i Uppsala

I helgen skulle ju jag och Prinsen ha startat i ÖKL i Lafsen, men nu blev det ju inte så tyvärr så istället var jag funktionär :)
Jag och Ellinor åkte till Sanna redan på fredagkvällen eftersom jag skulle fixa till luncherna till alla funktionärer under helgen, Jag skulle vara lite som en allt i allo under provet, men det slutade med att jag blev skrivare för NKL och de 3 ÖKL hundarna som startade på lördagen, vilket var väldigt roligt och lärorikt :) blev en hel del skratt och lite diskutioner med domaren om de hundar som startade under lördagen.
En lång dag blev det innan vi var klara på lördagkvällen och det började mörkna men vi hann med prisutdelning och allt innan det.
I NKL fick 3 st 1:a pris, 2 st fick 2:a pris och 3 hundar fick var sitt 3:e pris Grattis resten av hundarna nollade tyvärr i NKL.
 
I ÖKL fick 2 hundar var sitt 1:a pris, 1 hund fick ett 3:e pris Grattis :)
 
 
Söndagen åkte vi till provet straxt innan samlingen med domaren Sverker. Jag hade fixat lunchen och kaffet till dagen och idag fick jag tid att prata med alla trevliga människor som var där under dagen både startande och publik. På söndagen började vi med ÖKL hundarna och på em var det dags för de 4 EKL hundarna som var anmälda att starta.
Även söndagen blev en lååång dag, men väldigt trevlig även den. När sista EKL hunden var ute på dirigering på vatten så kom det en rejäl regnskur och åska också tyvärr. Som tur var så påverkade det inte den hund som var ute i provet skönt, men en väldigt blöt förare.
 
Vi fick snabbt, snabbt plocka bort allt som var vid vårt funktionärsställe uppe i skogen så det inte skulle bli dyblött, så när provet var klart var allt så gott som nere vid bilarna redan skönt. Prisutdelning
I ÖKL fick vi 2 hundar med var sitt 1:a pris, resten av hundarna i ÖKL nollade.
EKL fick 2 hundar var sitt 2:a pris, 1 hund fick ett 3:e pris och 1 hund nollade.
 
Vi åkte hem och åt lite middag tillsammans innan vi skjutsade domaren Sverker till Arlanda för att sen köra vidare hemåt. En härlig helg med mycket trevliga människor och mycket skratt och självklart hundsnack, hade ju självklart velat starta Kenzo men det kommer förhoppningsvis flera tillfället att starta nästa år med prinsen.

Kommentera här: