2x 3:e pris TJP

Oj det har hänt så mycket sedan sist jag skrev något i bloggen. Helgen 24-25/5 åkte jag och Kenzo iväg till Värmland för att starta dubbelprov i TJP, hur gick det då? jo för det första så hade jag tidigare inte startat Kenzo i dubbelprov så det var spännande! skulle han klara av ett dubbelprov? och behålla sin otroligt fina arbetsätt, klart han gjorde även om vi bodde i samma hus som en löptik haha!!! utmaningar.
 
Vi hade startnummer 2 på lördagen så jag var bara med på genomgången av provet, sen gick jag upp för att förbereda oss. Kenzo och jag fick jätte fin kritik av domaren Gunnar Pettersson och belönades med ett 3:e pris.
På söndagen startade vi som hund nr 3 och kunde då se första hunden innan vi gick iväg.
Båda dagarna så var provet upplagt så här: andsmygning/tolling, dubbelmarkering en landade på en lite udde och en i vatten, skott och vattendirrigering följt av ett sök med 5 villt inkl gås som låg på andra sidan över en bäck, provet avslutade med en enkelmarkering på en liten ö.
 
(kritik se under Kenzo´z flik)

Kommentera här: