Äntligen…...

Idag tog jag med mig alla 3 killarna  ♥ till mitt träningställe :) Ville prova om jag kunde träna dem var ju så himla länge sedan!!!.. Det gick bra tur att man är högerhänt och kastar med den handen också, var bara lite nytt för Ozzy, Kezo och Lazer att få belöning i höger hand! men jag vågade inte ha belöningen i vänster hand ifall de skulle komma åt mitt sår, men det gick bra.
 
Lazer fick börja med dubbelmarkeringar uppe i skogen, är så himla nöjd med honom han har så bra stadga och eftersom jag åkte ut själv fick jag ju kasta markeringarna också, så det blev mycket stadge övningar för hans del idag. Men det klarade han galant.
 
 
 
Han är väldigt duktig på markeringar och hittar den väldigt snabbt, lämnar i hand och för varje dummy som kom in fick han åter igen sätta sig vid min vänstra sida så att stadgan vid vänster sida verkligen ska sitta till 100%.  Jag provade att efter ett tag lämna Lazer kvar på utgångspunkten och gå en bit ifrån honom vända mig mot honom och kasta därifrån. Fick säga passpå och berömma när han gjorde rätt så härlig känsla.
 
Ozzy fick sen köra trippelmarkeringar en höger en vänster och en mitten, här gick jag ut på en gång så jag fick lite avstånd på där dummysarna landar (han kan ju det här) wow vilken krutpaket han är min lilla 7 åriga rödtott ♥ Han är så otroligt härlig att se på när han jobbar det liksom bara swichar till när han springer ut i skogen och markeringsförmågan är ju underbar, vilken go hund han är att jobba med alltså. Jag blir alldeles varm i kroppen när jag ser honom jobba.
 
Kenzo fick gå ut sist idag, fick ett sök på 4 dummysar först sen körde vi dubbelmarkeringar också, han är också väldigt duktig på markeringar och det är så härligt att se honom jobba också, jätte mysig och vill jobbar för mig hela tiden gullunge ♥ Vi körde sen stoppsignal i olika övningar och avslutade med dirigeringar mot dummy höger/vänster. Provade att både ge tecken och säga med ord och han går ut på båda!!
 
 

Kommentera här: