Länge sedan sist…….

Ja det var ett tag sedan jag skrev här men det har hänt så mycket så jag har inte haft tid/lust att blogga...
 
i slutet av oktober opererade jag min hand för karpaltunnel, så nu är jag hemma och är sjukskriven till början av december. Kan tyvärr inte göra så mycket när det gäller hundarna (tyvärr), då jag har haft ont och haft handen i bandage, i onsdags tog jag bort stygnen (18 st) känns lite bättre men bandaget var ju lite som skydd och säkerhet. Men ja det går framåt.... hoppas att jag snart kan träna hundarna igen... längtar så.
 
Vi har hittat på lite i alla fall helgen 8/11 gjorde Lazer och hans syskon BPH på Mjölby brukshundklubb. Visste redan innan hur Lazer skulle reagera och är inte förvånad över hur det blev. Känns otoligt bra att han inte är så lätt skrämd och att han inte hade några kvarstående rädslor, på skrammlet eller på gubben... inte heller underlaget brydde han sig om, lungt när skotten brände av. Däremot så ville han inte leka med testledaren inte heller att han tog i honom tyckte han var ok, men det visste jag ju redan innan att Lazer inte gärna går fram till vem som helst men är väldigt framåt när vi möter okända hemma och går gärna fram och hälsar, men jaja... Han är däremot överväldigande glad på dem han känner och ger både pussar och ett mycket glatt intryck.
 
 

Kommentera här: