3 Prinsar ute på äventyr med Matte........

Idag hade jag bestämt mig för att åka runt här hemma och kolla lite nya träningsmarker. FIxade ordning bilen med alla träningsgrejer och åkte iväg med alla 3 killarna.
 
 
Hittade först en jätte fin äng som jag genast ville testa långa dirigeringar på med Kenzo. Både han och Lazer fick vara med och Lazer fick 2 målområden bakåt, (1 med tennisbollar och en med små dummys) för att sitta lungt och titta på när Kenzo jobbar, eftersom Lazer på senaste tiden tycker det är jobbigt att sitta och titta på har jag fått lite tips från Sanna att jobba med målområden bakåt för att få honom att sitta kvar, vilket gav jätte fina resultat idag så nöjd..
 
Kenzo fick den första dirigeringen och fick gå 2 gånger till samma punkt eftersom jag lagt ut 2 dummys vid varje målområde, när jag var klar med Kenzo gick jag till Lazer som fick sitt tennisbollsök imellan.
Kenzo fick gå på dirigering 2 och 3 också innan Lazer fick nästa målområde ett dummys sök som belöning för att han suttit kvar och tittat. Han var så duktig idag Lazer inga tankar på alls att komma efter i 270 efter Pappa!!!
 
 
(Dummyn står till vänster om de 3 stenarna som är till höger, syns dåligt men där borta står den i allafall)
 
När Kenzo var färdig med sina 3 dirigeringar (totalt 6 ggr eftersom det låg 2 på varje ställe) fick Lazer köra ett dolt linjetag på över 100m som han klarade galant, duktiga kille.
 
 
(Dummysarna ligger vid det vita trädstammen mellan de båda björkarna, syns inte så tydligt men jag vet ju vart de är)
 
När Kenzo och Lazer fått sitt, var det Ozzy´s tur som fick ett sök på 6 dummys, ett klurigt sök men också roligt i hans ögon, han gillar ju verkligen när man gör det svårt och vad han sprang han var så lycklig och glad, efter att alla 3 jobbat gick vi på en lång promenad på ängen så de fick spirnga av sig alla 3.
 
Sen drog vi vidare för att hitta en ny träningsjö, jag hade ju kollat in en sjö som ligger långt ute i skogen och ville hitta en väg ner idag, och det gjorde jag. Jag hittade en jätte fin stor sjö med många träningsområden, helt klart ska vi åka dit igen och träna vatten.
 
 
Här kan man köra många olika dirigeringar.
 
 

Kommentera här: