B-prov

Idag har jag och Kenzo varit  iväg och startat  NKL B-Prov på värmdö. Ett väldigt roligt prov och fin miljö att ha prov på, dommaren för dagen var Anita Norrblom.
 
Det var många anmälda och jag är så glad att vi fick chansen att starta idag. Vi startade sist av alla 16 och hade samling klockan 11 idag så jag hade ingen brådska, tog det lungt hemma på morgonen, åkte dit och var där vid 10:15, passade på att titta på provet och prata med de andra som skulle delta i provet, En riktigt härlig dag.
 
 
Provets upplägg var först fick man en landmakrering med kråka, sen gjorde vi en förflyttning till vattnet där kom det en vattenmarkering med and från båt, Hela tiden gick skytten före oss och talade om vart vi skulle gå.
 
När vi gjord dessa två enkelmarkeringar var det dags för söket som bestod av 2 änder, 2 kråkor och 2 kaniner. Ett ganska avlångt sök, där den ena kaninen låg väldigt nära medans den andra kaninen låg långt ut. Kenzo plockade in båda kaninerna och 1 and och båda kråkorna från söket.
 
Sen avslutades provet med en till enkelmarkering på kråka på land, och till sist var det passivitet, först var det landmarkering som vi skulle sitta passiva på och då kom det ett litet, litet pip !!! Men det var inget som belastade Kenzo för i det stora hela hade han gjort ett bra prov, ansåg Anita.
 
Nästa passivitet var vattenmarkeringen och då var Kenzo helt tyst.. Kenzo fick väldigt fin kritik av Anita, men med en del skönhetsfel så fick vi ett 2:a pris idag i alla fall..... åter igen gör han mig så stolt min Prins Kenzo.
 
(Bilden är inte från dagens prov, men en kanin i alla fall)

Kommentera här: