Träning med Lazer

Idag var det Lazer som fick umgås med Matte, Vi åkte iväg för att träna med Stockholms Södra Aktivitetsgrupp i Orhem idag.
 
 
En hel del nya ansikten men också gamla bekanta dök upp idag, så roligt.
Vi böjade med linjetag, synliga med mina nya dirigeringsdummysar och vi fick ut väldigt långa avstånd, så nu är det dags att göra det lite svårare nästa gång,  sen körde vi vidare med enkelmarkeringar i svår terräng, ganska svårt men också roligt att se hur mycket som Lazer har utvecklats sedan vi körde sist. Han blev säkrare för varje kast och de 3 sista spikade han super snyggt! är så nöjd.
 
Vi avslutade med ett sök, där han jobbade tillsammans med andra hundar och fick sitta passiv och titta på och höll ihop väldigt bra, vi tog en liten paus och en fika.
 
 
 
 
Lazer fick idag köra mycket passivitet då jag tränade med helt nya människor och hundar, vilket var nyttigt för honom. Han var jätte duktig på att ligga och titta på de andra då jag förmedlade mina träningsupplägg och lärde ut hur man lättast lär in dirigeringar.
 
Efter fikat tog jag med mig Lazer ner till vattnet eftersom det var så himla varmt idag, ville ju också testa honom på dirigering i vatten, oj va det blåste vi sjön det gick stora vågor och det var svårt att se den vita dummyn i vattnet, en fördel jag hade med vinden var att dummyn guppade in i vassen så det blev lite dirigering till höger för lilleman för första gången på vattnet, vilket gick super!!! han lyssnade på mitt stopp och vinklade av höger när jag höll upp min högerarm yes!! kändes skönt att han lyssnade så bra trots att de blåset riktig storm!!! haha
 

Kommentera här: