TJP Ockelbo 2016

Ja vart ska jag börja.....
Den här helgen åkte jag och Lovisa iväg till Ockelbo eftersom jag och Kenzo skulle starta TJP EKL på Lördagen.  
 
Det var så mysigt att åka iväg med Lovisa och få ha en hel helg tillsammans bara hon och jag.
Så härligt att få vara själv med henne och bara umgås Mamma/Dotter 
 
Vi åkte upp redan på fredagen för att ta det lite lungt, mysa i vår stuga och bara umgås hon och jag.
Eftersom vi bodde vid älgparken i Ockelbo så var vi ju naturligtvis jättenyfikna på Älgarna som gick precis utanför stugan. 
 
 
På lördagen skulle vi starta jag och Kenzo men eftersom vi startade 3:e sist den dagen så hade vi inte så bråttom till provplatsen. Vi åt en härlig mys frukost på verandan med utsikt över älgparken, sen åkte vi till provplatsen efter lunch för att se provupplägget och träffa alla härliga vänner igen, så mycket glädje att få träffa alla dessa fantastiska människor så mycket värme, ett riktigt kramkalas blev det när man sågs igen.
 
 
Provet började med så klart tolling, följt av trippelmarkering där 2 markeringar hamnade i vattnet och 1 på land, efter trippelmarkeringara fick man 2 till skott där den ena var till en gås som hamnade precis i vattenbrynet och en på land (and).
 
 
När hunden var på väg in med den andra markeringen så gick det ett skott till, som var till dirigeringen, där skulle man dirigera hunden förbi trippelmarkeringarna, inte så lätt för hunden när den tidigare gått på markeringarna, men är det Ellitprov så är det,  provet slutade med ett sök på 4 vilt.
Ett väldigt roligt prov men tyvärr så blev det lite sturligt med trippelmarkeringarna för vår del, och att tollingen inte var som den brukade heller,  Kenzo fick för sig att springa framför tollingnätet med sitt tollingföremål vilket han aldrig gjort tidigare, sen gjorde Kenzo det klassiska misstaget att när han tagit in markering nr 1 klockrent och var på väg mot nr 3 så tog han nr 2 istället och när han kommit in igen och skulle gå ut en 3:e gång så kom han inte riktigt ihåg vart markeringen föll, fick som de flesta som startade denna dag dirigera ut honom till den 3:e markeringen, blev lite för struligt och en hund som inte lyssnade så bra på Matte idag i vattnet så jag bröt provet... Ja så kan det gå.

Kommentera här: