träning...

Jupp !! eftersom jag har anmält Kenzo och mig till så klart årets bästa händelse Tollarspecialen 2016 , men också till Ockelbo helgen innan så gäller det att ligga i nu med träningen, Kenzo har tyvärr haft en skada på sin tass sedan i midsommar då han oturligt nog skar upp sin ena trampdyna på en vass sten när han sparng runt på tomten och busade där vi var och firade midsommar hela familjen, en skada som tog sig god tid på sig att läka men han har blivit ompysslad flera gånger om dagen sedan dess och haft sin sko på sig som jag köpte när han hade sin stora skada 2013, så nu var det äntligen dags att träna igen.
 
Igår körde vi första "riktiga" träningen och den är jag riktigt nöjd med.. Kenzo fick ett par långa dolda dirigeringar på ca 65 m, innan Monica och Janne dök upp med sina hundar så vi kunde träna tillsammans och umgås grilla lite käk och förstås träna hund som vi alla gillar.
 
Kenzo fick också dubbelmakrering på vattnet ca  70 m ut, och precis när han satt som bäst och var super fokuserad på vattnet så dök lilla andfamiljen upp!!! Mrs Andmamma med 3 ungar jaja lite naturliga ströningar får man ju räkna med ibland, så det fick bli en dirigering till den andra markeringen som han då inte hade sett pga andfamiljen som han hade full fokus på istället, men det blev en lyckad dirigering och träning ändå även om det inte var dirigering jag ville träna just då, men ibland får man göra andra saker än man tänkt från början och ändra lite i träningen.
 
Vi fortsatte sedan med ett dolt linjetag med gås som också gick perfekt, jätte fint grepp i vattnet och avlämning i hand.
 
Lazer fick köra dirigering som var lite väl svår för honom men ja, ja jag måste ju testa gränserna på gossarna också,  han kommer ändå få till det tills det är dags för honom att starta nästa gång hoppas jag.
 
Lite bilder från gårdagen.
 
 
 Kenzo på väg ut mot dirigeringen. Där långt borta är Kenzo (sysns knappt) men jag är så stolt över honom.
 
 
 
Här kommer Kenzo med gåsen från dirigeringen.
 
 
Här är Lazer. långt där borta....men man ser den vita dummyn som står där ute på lilla udden... Det var kul att testa i alla fall....
 
 

Kommentera här: