Aktiviva's Kennelhelg 2016

Åter igen har vi varit på kennel helg hos Sanna i Gillingboda, förra helgen träffades vi och det var så mysigt att träffa alla igen träna hund och umgås. Vilken fantastisk helg jag har haft även om det regnade en del, mycket skratt och roligheter som vanligt suttit uppe och pratat tills solen gick upp igen!!!! jaja vad gör väl det att man bara fick ett par timmar sömn någon natt,när man får göra det som man tycker allra mest om här i livet= träna hund och umgås med så trevliga människor som gör att man mår så otroligt bra...åtit gott har vi också gjort...
 
Tack ännu en gång för en fantastisk helg.
 
 
Hela gänget Aktivivor.
 
Jag måste bara också få säga att mina underbara barn är så fantastiska och det är så skönt med stora barn som kan ta hand om varandra så att mamma kan få lite egentid åka iväg och träna hundarna och träffa sina vänner. De var så duktiga och höll ställningen här hemma hela helgen när jag var iväg och de gör mig åter igen så stolt..
 
Vi började helgen med att köra igång redan på fredag eftermiddag, vi gick iväg och fick låna Sannas grannes stora äng, där vi körde med olika målområden i olika riktningar. Närsök 3 målområden. Linjetag/dirigeringar på 3 områden så det var mycket att hålla reda på för hundarna. Samt områden med markeringar dessutom, ett roligt upplägg med en hel del svårigheter.
 
 
På fredag eftermiddag tog jag med Kenzo bara Lazer fick vara kvar hemma så fick jag koncentrera sig på en hund. Kenzo var så duktig och var som vanligt full fokuserad på sina uppgifter jag körde väldigt långa linjetag/dirigeringar på över 150 m, med störningar åt sidan och jag är så stolt över honom han är en så super häftig hund på alla sätt.. Han fick även köra närsöksignal och fick vara passiv när de andra körde, och markeringar med störning.
 
 
 (oyo, Fixa, Spana, Kenzo ligger och kollar in läget)
 ♥
 
På lördagen och en regnig sådan gick åt 2 regnställ den dagen, men vad gör det tog jag med både Kenzo och Lazer de skötte sig utmärkt och även om det var helt nya hundar som Lazer inte tränat med tidigare så är jag så stolt över honom att han kunde sitta still och titta på de andra och även när jag körde Kenzo så satt han inte helt lungt/stilla till en början men med lite jobb bakåt och Sannas hjälp så gick det bättre, så nu vet jag hur vi ska fortsätta att jobba på det hemma också.
Idag fick även Lazer köra dirigeringar tvärs över hela åkern och han fixade det galant wow över 150 meter så långt har han aldrig gått tidigare så stolt jag är över honom är så kul att se hur fokuserad även han är på att få jobba, Lazer fixar passiviteten utmärkt även om det inte alltid var helt tyst och lungt omkring honom.
 
 
På söndagen så var det dags för vilt träning, vi körde då hemma hos Sanna. Kenzo fick träna gås, vitfågel och Lazer fick köra gås. Jag körde även lite dirigeringar med Lazer höger/vänster och med stoppsignal han är så duktig och lyssnar så noga på mina signaler och tecken och det är så kul att se att han lärt sig så snabbt. Så nu är det bara att fortsätta träna vidare och lägga till lite andra svårigheter och störningar så småningom.
 
 
Kenzo med vitfågel ♥ 
 
Kenzo med Gås ♥  
 
Kenzo med Gås ♥  
 
Lazer med gås ♥  
 
Lazer med gås ♥  
Efter lunch körde vi markeringar med skott. Kenzo fick en hel del kluriga kast och terrängen var svår och klurig. Han spikade inte alla och hade lite problem med terrängskiften idag, men det största störningen var att det låg en bollkastare och tennisbollar vid utgångspunkten vilket matte inte såg först, så den fick vi ta bort haha men är ändå nöjd för den sista markeringen som han gick ut på blev helt rätt så då fick han en bra minnesbild till nästa gång där.
 
 
Lazer ♥ med sin markerings and
 
 
Lazer fick också köra men fick bara 1 markering och han spikade den direkt så duktig även om terrängen var svår kul att se och utmana lite så man ser vad de klarar av, han fick också sitta passiv när de andra jobbade och fick sina skott, han var så duktig och han gjorde mig åter stolt.
 
 
Lazer tränar passivitet när de andra kör markeringar/skott. Så duktig
 
 
 ♥ 
 
Man blir trött när man är på träningshelg i Gillingboda.
Avslutar med en härlig bild på 3 Generationer. Farmor, Pappa och son
 
 
 
Koppeldragets Lord Lazer, Aktiviva's Protos d'Nash Kenzo och Agrosofens Menuetta Sniffa

Kommentera här: