Nya träningsmarker

Idag har vi varit på helt nya träningsmarker och träffat nya träningskompisar, jätte kul.
Jag är så nöjd med båda mina killar idag men framförallt med Lazer han var så duktig och jag är så stolt över honom....
 
Det började ju mindre bra när man tänker på hur vädret var i Stockholm idag, hade precis lämnat kommunen när snön började yra på motorvägen och den höll på hela vägen genom stan, men å andra sidan finns det ju faktiskt inget dåligt väder när man får göra det man gillar allra mest = TRÄNA HUND!!!!! ♥ 
 
 
 
Jag hade bestämt med Monica och Janne att vi skulle träffas lite innan och köra lite vilt, så gås och and var tinat för dagen...
Började med att köra lite gås i skogen där det var betydligt mindre snö med Kenzo, hade en liten övning som jag ville testa på honom för att se hur han gjorde med gåsen. Första skicket var sådär, men betydligt bättre skicket efter så med den minnesbilden får vi se hur han gör nästa gång hehe...
 
Sen körde Monica med Charley, innan de andra kom. Jag tog ut Lazer i stället och vi gick ner till en äng där vi började med att sätta hundarna i en ring för att de skulle få kolla vilka som var där och för att köra en liten presentation eftersom de flesta var nya i gruppen. 

Lazer var jätte duktig och det kom något liiiitet pip,  men jag la en dummy bakåt som han fick ta då han hade rätt inställning och var helt lugn/tyst, körde också med godis framför honom som han fick när han hade rätt attityd, duktig kille. ♥ 
 
Vi delade upp oss i 2 grupper och körde stoppsignal som var temat för träningen idag. Jag körde en övning som jag tycker är toppen med Laze han får en dummy bakom sig,  backar ifrån honom en bit, kallar in med inkallningsignal blåster sedan stopp efter ett antal meter och sen UT...
En bra övning då man får in 3 olika moment i samma övning.
 
Vi gick vidare till nästa övning där vi körde med skålar/pinnar 4 stycken utställda på en linje, där man lägger   godis i de 2 första skålarna och sen lossas lägga i nr 3 och vid sista pinnen fick man ett kast av en dummy utav någonannan. Lazer som är snabb som en vessla gjorde ett hyfsat första försök men hade lite för bråttom till dummyn så Monica fick ställa sig på den för att han inte skulle få tag på den haha såg rätt kul ut... där står Monica på dummyn och Lazer försöker att få tag på den genom att dra och slita haha....
 
När vi gjorde ett nytt försök lite senare så gick det mycket mycket bättre, en övning som jag glömt bort och som jag absolut ska köra igen med Lazer. Han var så duktig idag och även om det var ett gäng helt nya hundar/ny miljö så var han lugn och jobbade på mycket bra. Även om en del andra hundarna lät och var lite ofokuserade så satt han lungt och tittade på när de andra jobbade och när jag lämnade honom för att hjälpa till, min duktiga Prins ♥ 
 
 
Prins Lazer ♥ 

Kommentera här: