Träning

Idag drog jag iväg med Kenzo och Lazer till Orhem, var lite i valet och kvalet OM jag skulle åka idag eller inte, för jag var ganska trött eftersom vi igår var bortbjudna på 3 rätters middag !!! allihopa det blev en väldigt rolig kväll med  mycket skratt och super god mat och dryck, där av tröttheten. Tack för en super trevlig fredagskväll/natt
 
 
Mina fina
 
 
Men jag tog mig i kragen och packade ryggan och träningsakerna och begav mig till Orhem i alla fall, och det var tur att jag tog det beslutet för det blev en bra träning och så skönt att få komma iväg och träffa alla trevliga hundvänner ett par timmar.
Vi var en nätt liten skara som träffades och tränade.
 
Jag körde först ett sök med både Kenzo och Lazer. Började med Kenzo så Lazer fick börja med att sitta och vara passiv med en kaninboll bakåt, han var så duktig idag och satt helt stilla inga tendenser på att springa efter när han suttit och tittat en liten stund fick han ta kaninbollen som belöning. 
 
När Kenzo hämtat in 4 stycken fick Lazer plocka in resten 4 han också, han var så duktig jobbade metodiskt och fint i sökrutan och hittade gamla legor som han snabbt valde bort super fint jobb.
 
Efter det körde jag dolda linjetag med både Kenzo och Lazer, lite klurigt linjetag som började på en stig men vek sedan av upp till ett träd i skogen, kul att se hur de jobbade på och sprang hyfsat rakt mot skick punkten.
 
Vi tog en liten fika och pratade lite vi som var där och efter fikat körde jag höger/vänster dirigeringar samt stoppsignal med både Kenzo och Lazer.
 
Kenzo var så duktig och fixade höger/vänster och bakåt ut galant, provade att både köra med kommando och bara visa med min arm åt vilket håll han skulle och det gjorde han super.
 
 
Min Prins Lazer 
 
Lazer och jag har inte kör detta så mkt men wow va han har vuxit och mognat,  bilvit så rolig att träna, han har samma fina fokus som Kenzo när det är träning på G så är det bara vi 2, vilken härligt fokus han har och han är så mån om att göra rätt, känner att det här kan bli hur bra som helst om vi fortsätter att jobba vidare.
 

Kommentera här: