Jaktträning i vackert väder

Idag var det jaktträning på schemat för mina killar, ännu en vacker dag med varmt väder.
Helt sjukt att man kan åka iväg i t-shirt och träna hund 18 September...
 
Vi åkte till mitt nya ställe som jag hittat här hemma en riktig pärla måste jag säga :) där kommer vi att hitta på mycket skoj i framtiden.....
 
 
(Här kommer Kenzo från dirigeringen)
 
Kenzo fick börja även idag med långa dolda dirigeringar på vattnet, oj vad han fick simma idag han var super duktig och lyssnade väldigt bra på signalerna i vattnet och till slut hittade han fram till anden som låg vid en udde..
 
 
(här kommer Kenzo igen)
 
Efter det fick han hämta gåsen i skogen på olika ställen med änder runt omkring, han tyckte det var en mkt stor gås men den kom in med någolunda härliga grepp och attityd.
 
(Kenzo med gåsen)
 
Sen var det Lazers tur som fick ett sök på 6 änder och så gåsen, han sökte systematiskt och lungt plockade upp direkt när han hittade en fågel, och så fort in med fina avlämningar i hand på alla änder, gåsen var lite svårare eftersom den var så stor!!! men han gav inte upp och jag fick någon i hand och några precis vid mina fötter, men det är bara att nöta på så han till slut fattar HUR han ska bära på bästa sättet, inget fel på hans attityd i alla fall.
 
 
(Lazer med gåsen)
 
Ozzy fick ett sök han också på 6 änder som var klurigt utlagda så han fick jobba hårt idag för att hitta alla som matte gömt väl, de var i gropar upphängda i träd osv, han mådde som en Prins idag när han fick springa och leta efter alla änder, min älskade plutt 9 år 
 

Kommentera här: