TOLLARMÄSTARE 2016

Ja Herre Gud!!! har tagit ett tag för mig att förstå att min älskade prins Aktiviva´s Protos d'Nash Kenzo  ♥ och jag blev årets Tollarmästare på Specialen i Karlsborg 2016.
 
Jag och familjen hade hyrt ett fint stort hus som låg helt perfekt mellan jaktrutorna och utställningsplasten, ett jätte mysigt ställe som hade en stor härlig tomt för killarna att springa runt på.
 
Vi gjorde så mycket mysiga saker jag och barnen ♥ tillsammans den veckan vi badade, spelade kort/spel skrattade och hade det så roligt tillsammans. Vi gick i skogen, plockade svamp och besökte alla sevärdigheter som fanns att titta på bla Karlsborgsfästning, åt på restauranger, var på Loppis, spelade minigolf och självklart åt vi den goda glassen vid kanalen i Karlsborg som man måste göra när man är där, allt var så himla mysigt.
Den här fina ljuslyktan fick jag utav mina barn  ♥ som de köpt i Karlsborg när vi var där. Nu står den här hemma och brinner så fint.
 
 
 
Vi hade även Koppeldragets L-kull med familjer på grillmiddag en dag, och någon dag senare var det kull 2 från Aktivivas tur att komma hem till oss på gemensam grillmiddag med tillbehör, så trevligt att träffas och umgås med dessa härliga människor, mycket skratt blev det som vanligt när vi väl ses.
 
Hur gick det då på specialen, jo vi blev TOLLARMÄSTARE 2016, Så stort !!! en utav mina stora drömmar att 1 dag få sitt namn uppläst av speakern att vi tagit hem alltihopa!!! och i år fick jag höra det !!! satan vilken härlig upplevelse och att få ha alla mina barn med mig den dagen det var stort precis som alla fina vänner som delade denna dag/glädje med mig/oss.
 
Kenzo och jag startade på lördagen och han och jag gjorde ett fantastiskt prov tillsammans, vilken hund jag har wow.... Vilket Team vi är  
 
Provet inleddes som vanligt med tolling, följt av en klurig dubbelmarkering, som hamnade i vassen, när hunden var på väg in gick ett skott till ett linjetag med gås bakåt upp i skogen, följt av tolling igen och när hunden var på min vänstra sida gick det av 2 skott 1 till en drigering i vassen och ett till en enkelmarkering (alla markeringar från båt) vi avslutade med ett sök med 6 vilt, ett jätte roligt prov som helt föll i vår smak. Tack domaren Monica Andersson för det du sa på prisutdelningen till mig när jag fick en stor kram, det värmde :)
 
Kenzo och jag fick vårt 1:a pris och blev även domarens val för dagen av Monica Andersson så stort... Ja den natten var det svårt att sova Kenzo skulle ställas ut 3 ggr, först i Champion klassen, Champion med jaktmerit och till sists springa för Tollarmästare, vi var totalt 5 hundar som fått 1.a pris båda dagarna och skulle slåss om fina titeln..
Som vanligt så började man bakifrån med att presentera 5:an, 4:an osv... När det bara var 2 hundar kvar stod vi där Anna Fredriksson med Vessla, och  jag med Kenzo.... Vi kramade om varandra i en stor härlig kram och sa till varandra att oavsett vem som vinner så är båda lika värdiga vinnare. Jag sa till Anna att "du båda våra hundar börjar på A... jobbigt!!!
Speakern höll på det ett tag och spänningen och pulsen steg i mig kan jag lova.. När Mats Viker (Tollarklubbens ordförande) tillslut sa:
 
Årets TOLLARMÄSTARE 2016 är Aktiviva´s Protos d'Nash, känslan var obeskrivlig och jag blev så otroligt glad/lycklig, sprang ut hoppade och skrek av glädje samtidig som glädjetårarna började spruta, att sen få en stor varm kram av Liselott men framförallt av mina underbara barn ♥ som varit med under hela dagen med mig det är sjukt härligt, precis som alla härliga grattis kramar man fick av alla härliga Tollarvänner
 
Nu hänger den fina  stora Tollarmästarrosetten på väggen ovanför min säng och jag tittar på den varje kväll vi ska gå och sova och bara ler och njuter.
 
 
Ett vad är ett vad..... så sjävklart fick jag Champange flaska av Tina och Agneta som vi kommit överens om. Vadet gick ut på att den som får första 1:an i EKL (av oss 3) ska bli bjuden av de andra, så på lördagens prisutdelning fick jag min skumpa haha.. Som vi sen avnjöt på söndagskvällen i Tina och Angeta stuga, en perfekt avslutning på en galen dag/Kväll.....
 
 
 

Kommentera här: