Kurs i Björntorp

Förra veckan tog jag en semester dag från jobbet och drog upp till Hälsingland för en träningsdag med Lazer. Jag packade allt klart redan kvällen innan så efter jobbet drog vi iväg till Eva och styrde kosan mot Edsäng. Vi var framme vid 20:30 på kvällen en helt underbar kväll som var otroligt varm och ljus till långt in på sena kvällen, så härligt. Jag och Eva satt och pratade ett bra tag på kvällen innan det var dags att gå till sängs.
 
 
Vi började morgonen med att köra ett pass med kluriga markeringar/dirigeringar med stoppsignal och vi gick i par 2 och 2, det var jätte roligt och Lazer var så duktig, tyst och lugn jobbade han på med mig och brydde sig inte alls om när den andra hunden fick jobba. Här ligger Lazer i gräset från fm passet.
 
 
Här är jag och Lazer med "vår" parkompis på förmiddagen. Han var så duktig och gjorde mig återigen så stolt.
 
 
 
Efter att vi fått i oss lite mat så åkte vi till en tjärn och körde vatten, det var verkligen behövligt eftersom det var så otroligt varmt den här dagen för både hundarna och oss förare.
Lazer fick långa dirigeringar över hela sjön och till andra sidan av sjön, kluriga dubbelmarkeringar på vatten som han klarade utan problem.
 
 
Lazer från dubbelmarkeringen.

Kommentera här: