Oj så länge sedan.....

Ja det var det verkligen !!! länge sedan jag gjorde ett inlägg här men det har varit så otroligt mkt den senaste månaderna så jag har helt enlkelt inte hunnit att vara aktiv här också, det är så mycket som händer i våra liv just nu som tar upp all min tid så bloggandet har fått vila lite...men vad gör väl det!!!
 
Men vi har gjort en hel del jag och hundarna ändå faktiskt.
 
Jag och Lazer har varit iväg en helg själva i början av april. Var vi på jaktträning i Arboga som anordnades av Tollarklubben och eftersom jag efter årsmötet fick en ny post som aktivitetsansvarig i styrelsen så var det jag och Gunliz som ordnade denna härliga träff. Jag fixade allt med mat och bokade in insturktören Eva Thoren Söderström som höll kurs för oss en hel dag verkligen uppskattat av alla som var med denna helg jätte kul.
 
 
Samling på morgonen när Eva presenterar upplägget för dagen.
 
Själv är jag så imponerad av Lazer denna helg han var så otroligt duktig och gjorde mig åter igen så stolt, vilken härlig hund han är. Vi delade in oss i grupper och körde NKL på förmiddagen och ÖKL/EKL på eftermiddagen Jag och Lazer gick på eftermiddagen med de rutinerade hundarna vilket var jätte skoj för oss. Vi fick ställa upp oss på en lång rad och så bestämde Eva vilen hund som skulle få gå på de olika jobben, en jätte rolig övning där vi fick vara störningar åt varandra. Den ena hunden fick en markering och innan man fick gå på markeringen fick en annan hund göra närsök åt ett annat håll och springa/gå förbi alla andra. Lazer var jätte duktig och markerade bra och gjorde ett fantastiskt jobb i övrigt.
 
 
 
Lazer kör markering med störning.
 
 
Hela gänget som var med i Arboga :)
 
Vad har hänt mer då sedan sist... Jo mina underbara tjejer har ju fyllt år nu också i April Ellinor fyllde 23 år och Lovisa 16 år det firade vi så klart som sig bör i vår familj med frukost på sängen, presenter med skönsång av resten av familjen haha....
 
Val av middag av båda tjejerna på sin resp dag som alltid när man fyller år i vår familj så får den som fyller år välja middag för dagen valfitt, antingen restaurangbesök eller att vi lagar maten hemma tillsammans allihopa.
 
Jag har inte tränat prinsarna så mkt den senaste tiden heller som jag gjorde för ett par år sedan, eftersom jag haft så mkt annat som tagit upp all min tid, känner också att jag inte alls har det starka behovet av att åka hemifrån längre som jag hade för ca 3 år sedan när jag bodde kvar i huset, då kunde jag bara sitta och längta till att få sluta jobba åka hem hämta hundarna och träna tills det blev mörkt, bara hålla sig borta från hemmet och det som fanns där då.....
 
Det känner jag absolut aldrig nu längre, NU har jag inte samma behov av att lämna mitt fina hem/familj utan nu vill jag bara umgås med min underbara familj/barn och att få sitta ner vid middagen få höra alla berätta om sin dag hur dagen på jobbet/skolan har varit och hur allt annat är i livet .... det är så underbart och värdefullt.
 
Men jag har ju så klart gjort lite äventyr med hundarna ändå vem kan låta bli? tävlingsmänniska som man är...
Jag och Kenzo har i alla fall tagit oss en liten mini semester vi drog ner till härliga Skåne för att starta på vårens första TJP prov (dubbelprov) i april. Det var Hanne Søndenbroe från danmark som dömde provet och vi bodde som vanligt nere hos Åsa m familj :) Vi  drog ner redan på fredagsförmiddagen eftersom vi tagit ledigt från jobbet och så stannade vi kvar i skåne till måndagen. Så härligt att umgås med alla fina vänner jag har i Skåne. God mat och mkt skratt som vanligt. Hur gick det på provet då? det var ett jätte roligt prov men tyvärr så gick det inte vår väg denna gång, ja så kan det gå... på't igen bara......
 
Vad har mer hänt !!! jo så klart har vi ju firat påsk också med vår härliga stora släkt... Påskmiddag med släkten syster, bror, mor och far, barn, flickvänner/pojkvänner, svärfar/svärmor, syskonbarn och andra släktingar till dem ett stort härligt gäng samlades på påskafton, vi åt massor med god mat drack mkt goda drycker och som vanligt blev det mkt skratt som alltid när vi alla ses. Det är så härligt att ha en så stor härlig familj/släkt som tycker om att umgås och som visar så mkt glädje, alla är så måna om varandra och bryr sig om varnadra det är kärlek det.....
 
 
Sen har jag själv fyllt år och det har varit morsdag, som firades så klart med att jag fick frukost på sängen ggr 2 haha!!! Det är en lyx att fylla år och att Morsdag är på samma vecka... Jag firades hela dagen/kvällen av alla nära och kära, Tack för att Ni gav mig en fantastiks trevlig födelsedag.

Kommentera här: