Finputsar!!!

Ja vad gör man när man inte kan träna ute för att det är alldeles för mycket snö, jo man får helt enkelt träna hund inomhus, tur man har stort hus hehe!!
 
Jag har legat dekad sedan i måndags och det var väl idag som man kännt sig något bättre, så varför inte sysselsätta hundarna som annars legat med mig i sängen hela dagarna, det har ju varit jätte mysigt :)
Men idag har vi tränat på avlämningar och att hålla fast det man håller i munnen även om matte är där och pillar vid sidan av munnen och tilll och med sätter handen under hakan!! utan att säga något??
 
Båda killarna var superduktiga och mest impad blir man ju av Ozzy plutten, även om matte petar på dummyn el dokken eller petar på den så släpper han inte förrän han får ett TACK!!!! duktiga killen.
 
Kenzo är också duktig på detta men håller inte riktigt lika länge, (ännu) men vi jobbar på det för fullt, men man ser att vår träning nu i vinter har gett reslutat, :) så nu hoppas jag att jag ska få till samma sak med fåglarna sen när vi väl kommer ut och kan träna med dem igen. Längtar......
 
Nu vill jag ha BARMARK!!! bort med all denna SNÖ, för vi längtar så efter att få sätta igång och träna så vi kan ut och tävla snart igen :)
 
(Bilden tagen med mobilen, tyvärr apdålig kvalite )
 
 
 

Kommentarer:

1 Erica:

Kul at det går så bra med avlämmningarna, vi tränar detsamma här hemma =)

Kommentera här: