Aktiviva's Kennelhelg 2017

Så var den åter här igen 1 utav de bästa helgerna på året Kennelhelg hos Sanna på Aktiviva i Gillingboda.
I år kunde jag inte ta ledigt på fredagen som jag brukar göra så jag jobbade ett par timmar, hem hämta Kenzo & Lazer och sen drog vi iväg till Gillingboda på fredag eftermiddag.
 
När vi kom dit så hade de andra redan kört sedan 14 på eftermiddagen, jag var ganska trött efter en lång jobbvecka så på fredagen tränade vi ingenting, istället firade vi Mariana som fyllt 50 tidigare i år.
 
 
Hon fick gå ett spår som Sanna och Anna hade lagt i skogen, jätte kul för Mariana blev väldigt överaskad. Hon fick börja med att gå en liten bit in i skogen och det första hon hittade var en kylväska där det låg Procceco i till oss alla, så trevligt.
 
 
 
Mariana fortsatte sitt spår och fick leta föremål i skogen då och då tog vi en paus och skålade och så fick vi frågor om Mariana som vi sen skulle gissa oss till svaret, jätte kul en de flesta frågor visste jag svaret på men inte alla.
 
Vi fortsatte vidare och Mariana hittade tillslut slutet och där fick hon sin present som var en spårkurs för Mikael Hedman som vi också kommer att gå med tillsammans med Mariana senare i November i år super kul..
 
VIi avslutade en fantastisk dag/eftermiddag med genensam grillning med mycket skratt som vanligt.
Lördag morgon började vi med att köra kluriga markeringar för alla, vi ställde upp oss på olika ställen och så fick hundarna vänta på sin tur och se på när andra hundar jobbar. Jag började fm med Kenzo och han fick en hel del kluriga makreringar från bumpern som flög väldigt långt ut i det höga gräset. Körde mycket med störningar eftersom det var det jag ville träna idag. Det var väldigt varmt idag så hundarna blev otroligt trötta och även vi av värmen. Efter lunch så fick Kenzo vila och jag körde Lazer.
 
 
(En trött Kenzo i värmen)
 
Nu körde vi en övning där hunden fick 4 kast åt olika håll av dolda kastare. Hunden fick först 1 kast sen vända nästa kast, vända igen till nr 3 och till slut ta kast nr 4. Sen vände vi tillbaka så fick hunden ta markeringarna i nummer följd från 1-4. Wow så duktig han är min lille prins, som han jobbade så snyggt och fukuserad och spikade alla 4 även om terrängen var mkt svår på vissa ställen är jag så fruktansvärd nöjd.
 
Hade igentligen inte tänkt att köra Kenzo men Anna var så gullig och tog ut han från huset så jag kunde köra även honom innan vi slutade för kvällen. Så kul att se hur följsamn han är Kenzo och vilket bra fokus han har på att vända ifrån de "roliga" och samla ihop sig, ha koll på vart dummyn landat osv. Är mist lika stolt över honom som över Lazer vilka fantastiska killar jag har, mina ögonstenar.
 
 
(Kenzo från markeringarna)
 
På söndagen körde jag med Lazer på morgonen tillsammans med Sanna och Spana. Vi körde med bumpern och Lazer var så duktig på att jobba tillsammans med Spana, tyst och lugn satt han där och vänta på sin tur när det var Spanas tur att jobba. Jobbade på fint när han letade efter dummyn och gav aldrig upp så nöjd. En del utav dummysarna flög väldigt långt och han var så duktig och gav sig inte utan jobbade på systematiskt in i områderna och brydde sig inte om terrängskiften så nöjd.
 
 
(Lazer)
 
Vi har ett ställe där vi alltid brukar köra vilt också som jag passade på att köra Gås med både Kenzo och Lazer. Kenzo fick köra gås efter att alla andra kört och hade 2 gäss som han plockade in fint. Lazer gjorde också han ett utmärkt jobb med viltet hämtade hem båda gässen fint med fint grepp och avlämniningar i hand.
 
Kenzo med gås
 
En supernöjd matte åkte hem med 2 jätte trötta hundar på söndagkvällen, tack Sanna med familj för ännu en fantastisk helg med utvecklande hundträning, ny insperation och nya möjligheter. God mat och mycket skratt som vanligt när vi träffas. Ser verkligen fram emot nästa år igen.

Kommentera här: