Ozzy + Diffy= Sant & Lussebulle tjuven!!!

Nu har då Ozzy parat Diffy och vi väntar till slutet av januari på att valparna ska födas. Lollo från Krokasmeden hade med sig Diffy upp till oss och kom och hälsade på i lördags. Diffy tyckte att Ozzy var jätte snygg och Ozzy tyckte detsamma om Diffy.

Vi åkte iväg med båda hundarna och när vi kom fram så gick vi till en öppen äng där jag släppte lös Ozzy och han fick nosa på Diffy lite mer, sen var parningen igång det gick jätte bra och de var så duktiga båda två.
Ozzy gav Diffy en liten "puss" på nosen och det såg så himla gulligt ut. Sen åkte vi hem till mig och tog en fika och pratade skrev lite papper osv. Lollo åkte sen tillbaka till Göteborg senare på kvällen med Diffy, Ozzy var helt slut på kvällen och låg i soffan och slappade hela lördagkvällen.

Nya foton på Ozzy & Kenzo tog Ellinor igår och en av dem ligger på förstasidan, snygga vinterbilder.
Igår var det även dags att baka lussebullar tillsammans med barnen som vi  alltid gör till första advent mmmm gott, När lussebullarna var klara så la jag dem på bänken i köket med en handuk över för att de skulle svalna, sen åkte hela familjen och åt på restaurang (ingen hade lust att laga mat) Det var mycket trevligt och vi var väl borta i ca 1 timme...

När vi kom hem såg jag att den översta lådan i köket var helt utdragen!!! och handuken som låg över lussebullarna låg långt ifrån bänken!! hm (Kenzo!!! tänkte jag) jora han hade "glufsat" i sig 7 lussebullar medans vi var borta, shit tänkte jag hur farligt är det för hundar att äta saffranbullar??, snabbt ut på nätet och kolla vad som står och sen ringde jag  till Sanna och berätta vad som hänt och kolla med henne!! Vi kom båda överens om att jag skulle ringa till Albano så sagt och gjort ringde jag Albano men veterinären som jobbade igår var osäker så hon hänvisade mig till giftcentralen, puh!!!

På giftcentralen sa de att det inte var någon fara det är ju så liten mängd med Saffran som man har i sen så blandar man ju ut med margarin och mjölk.. då hade det varit värre om han ätit ojästa bullar, då hade det jäst i hans lilla mage!!!

Men inte var det något fel på Kenzo inte, han var som vanligt, men vad han skämdes när jag tog upp en lussebulle från bänken och visade den för honom!!  jag hade inte en tvekan om att det var han som ätit lussebullarna för Ozzy skulle aldrig ens komma på tanken... men man måste ju säga att han är smart som först drar ut lådan så han kommer upp & når lussebullarna, vet inte om han varit uppe på bänken eller använd tassen för att nå till lussebullarna, skulle varit kul med en kamera i detta läget.
Busiga hund!!!!

Kommentera här: