Vattenträning i Uppsala

Idag har vi varit hos Gunilla & Bengt i Uppsala och kört vattendirigering. Det var så himla kul och jag är så stolt över mina killar som skötte sig jättebra :D
I min grupp som jobbade med Gunilla var det jag, Ozzy & Kenzo samt Maria med Skyler (Golden).

Jag började med Kenzo som fick göra lättare apportering in vid land, Gunilla som satt i en båt la ut dummys i vattnet under tiden som jag vände Kenzo från vattnet och höll lite lätt över hans öron på så sätt så fick vi inget "plask".
Jag fick sen vända om Kenzo och skicka ut honom på ett linjetag.


Han skötte sig galant och hade inga problem att hämta dummyn, fin simteknik, lungn och balanserad. Jag stod en bit ut i vattent för att ta emot honom och fick dummyn i handen. Han fick sen apportera 2 ggr till men då utökade vi avståndet en bit. Jag slutade med att dirigera ut Kenzo på 100m.


Waaaooow va häftigt!!, han som aldrig tidigare apporterat så långt ut på vatten.
Han var så duktig och jag är jätte nöjd med hans arbete idag :D

Sen var det Ozzy's tur.


Han fick samma upplägg som Kenzo men här började vi betydligt längre ut i vattnet, han pep lite men var ovanligt lugn.
Jag är jätte nöjd med honom just för att han var så samlad och tyst ändå.
Ozzy var jätte duktig och det var en så häftig känsla att stå där en bra bit ut i vattnet och stötta honom och dirigera honom rätt.


Ozzy och jag kom ut till 150m.
Mitt mål när jag kom var att få honom till andra sidan sjön, men Ozzy blev så otroligt trött så han orkade inte.
Jag märkte det på hans sätt att simma. Farten avtog, (han som annars är snabb som en vessla) men jag är ändå supernöjd eftersom jag lyckades få honom att vända om 2 gånger på näst sista skicket.
Där stod jag mitt ute i vattnet och fick dirigera om honom rätt, det var superhäftigt.


En kanonkväll helt enkelt!! :D
Tack!

Kommentera här: