Tjp träning

Idag åkte jag iväg med grabbarna och tränade, vi körde Tolling, markering och linjetag.
Jag satte upp mitt tollingnät vid vattnet och kastade ut en and i vattnet som de inte fick ta med en gång, (endast som störning) 
 
Jag började med Ozzy och det var mest för hans del som jag slängt ut anden som störning. Jaktfotet ner till tollingnätet och andsmygningen gick jättebra, fint vid min sida hela vägen.
När jag fick honom dit jag ville och tollingen och passiviteten funkade bra fick han gå på linjetaget som jag också lagt ut i förväg i gungflyn vid ett par björkar, eftersom jag kände att han hade för stort sug efter anden som låg i vattnet fick han givietvis inte ta den.
 
Sen var det Kenzos tur han hade också fint jaktfot och fin andsmygning mot nätet tollade bra åt båda hållen, han var inte alls fokuserad på anden som låg i vattnet utan tollade jämt och bra, han fick istället ett linjetag på vattnet då anden guppat iväg en bit sedan jag kastat i den, efter det tollade vi igen och sen fick han också gå på linjetaget i gungflyn.
 
När jag var nöjd och kände att jag fått till träningen som jag ville från början, gick vi iväg och killarna fick simma av sig undertiden som jag tog en kaffe i solen, de simmade säkert i 30-40 minuter i sträck och bara njööööött.
 
(taget med min mobil)
 
 
 

Kommentera här: