SE U(u)CH

Ja idag blev Kenzo utställningschampion i Högbo Ridhus YES!!! Rätt komiskt när man tänker efter att Kenzo tagit alla sina Cert i Högbo det första 2011-03-27, det andra 2011-07-10 och nu det idag 2012-03-25 jag är så otroligt glad för nu är ett av våra mål för 2012 klart att bocka av :)

Kenzo blev också bästa jaktmeriterade idag och i konkurrensen om BIR/BIM så blev han BIR, så finalringen nästa för vår del och det blev en lååång väntan men det var den värd kan jag säga :)


När Tollarna var klara för dagen så åkte jag och Niclas iväg försökte hitta ett bra ställe att stanna på men alla vägar hade en bom eller stenar så det gick inte att åka in på någon väg alls.
Vi vände och åkte tillbaka mot centrum och vem står där om inte Polisen, ja de hade körkort och nykterhetskontroll, så det var bara att fylla lungorna med luft och blåsa allt vad man har, inget problem där inte.
Vi åkte en bit till och hittade ett ställe kanske inte världens häftigaste ställe men vi satte oss utanför Bilprovningen i Sandviken på en parkbänk i solen haha.

Efter denna mysiga stund i solen så åkte vi tillbaka till Högbo Ridhus, tog en kaffe gick en promenad med Kenzo. Ringde lite samtal till vänner och berätta om dagen hittills :)

Lite försenat var det då dags för Finalen äntligen, vi fick vänta ett tag innan det var vår tur att gå i BIS Jaktmeriterad, även där blev det utdelning då Kenzo blev BIS 3:a wow va häftigt. Jag blev så glad så jag hölll på att spricka sikken kille man har. Sen var det då dags för den stora Finalen häftigaste var när speakern sa
" snart är det dags att ta in de vackraste av de vackraste" shit vilken känsla det var, för en utav dem var ju vi
Jag och Kenzo.

Finalen gick ju inte lika bra som tidigare på dagen men det struntar jag i. Jag är sååååå glad idag för jag har världens vackraste hund KENZO = SE U (u) CH nu ska vi bara slipa på att ta bort () runt det lilla u:et....

Tack alla vänner som förgyllde vår dag och tack för alla gratulationer jag fått idag i Högbo och Gästboken, FB

Kritik kommer snart ;)

Kommentarer:

1 Liselott:

Wow vilken dag! Sotrslam! Jättegrattis till er!

2 Jennie, Phoenix och Dice:

Stort grattis till Snygg-Kenzo!!! Så himla skoj:)

3 Tina & Theodor:

stort grattis!! Så många rosetter & vilken snygg vovvsing

Kommentera här: