Återbesök hos Veterinären med Prins Kenzo

Idag 4 dagar efter skadan var det dags att göra ett första återbesök efter operationen för att se hur allt gått med Kenzos skada.
Kenzo var superduktig och det såg riktigt bra ut tyckte jag :) som jag sa till veterinären jag är ingen expert men jag tycker att det ser riktig bra ut och han kunde hålla med så skönt :)
Kenzo var lite svullen på trampdynan men inget som var oroväckande tyckte veterinären. Han gjorde rent och plockade bort all vadd som suttit i mellan trampdynorna sedan i måndags. Tvättade rent och Kenzo pep när han tvättade i mellan trampdynorna, vilket jag tyckte var ett gott tecken. Jag tyckte även att han rörde på den skadade tån!! när veterinären höll på men jag vet inte om det var så eller om det var önsketänkande från min sida.
 
Hur som helst så åkte jag hem idag med något lugnare mage och en lite positivare magkänsla. Har också varit ute och läst mycket de senaste dagarna om hundar där man tagit bort en tå och hur de har anpassat sig efter det, ifall det nu skulle vara så illa att operationen inte har lyckats det återstår och se om ett par veckor.
Kenzo tycker att han kan vara som vanligt i alla fall och det är skönt busar med Ozzy, skäller när vissa hundar går förbi vår tomt, och i går morse gick han ner i trappan till vår undervåning knas bollen :) Verkar inte ha något ont alls faktiskt och det är skönt. Nu ska vi tillbaka om ca 10 dagar då ska de ta stygnen och se hur trampdynan reagerar på beröring.

Kommentarer:

1 Kristina :

Hej! Åh vad skönt att det ser bra ut trots allt! Tänkte jag skulle tala om att jag har hört flera som blivit tvungna att ta bort en tå på greyhounds då de har fått skada på den och det har gått bra i de flesta fall och har dessutom kunnat starta i race efter. Lycka till med Kenzo nu! Kram

2 Marina:

Tack Kristina för uppmuntrande ord... Har läst en hel del på nätet om just detta och försöker förbereda mig mentalt på det värsta!!!

Kommentera här: