Förlåt Mig själv......

Förlåt mig!!
 
Jag förlåter mig själv för att jag låtit en annan styra över mina tankar och känslor.
 
Jag förlåter mig själv att jag gav bort rätten att lita på en viss person.
 
Jag förlåter mig själv att jag ställ så höga krav på mig själv.

Jag förlåter mig själv för alla gånger jag sagt ja trots att jag ville säga nej.
 
Jag förlåter mig själv för att jag blundat för mina egna behov för att var andra till lags.
 
Jag förlåter mig själv för alla gånger jag burit skuldkänslor utan att vara skyldig
 
Jag förlåter mig själv för att jag inte såg min egen kraft och trodde på min egen förmåga.
 
Jag förlåter mig själv för att jag inte riktigt förstod att jag var värd att älskas som jag är.
 
Jag kommer aldrig någonsin mer att lita på den personen och jag kommer aldrig någonsin förlåta det du  har gjort mot mig och mina älskade barn. ALDRIG!!! 
 
 
Nu börjar ett nytt liv i en oskriven framtid och jag ska lyssna på min inre röst, lita på min magkänsla, må bra.
Jag är på god väg hem till mitt nya liv med mina underbara barn, mina underbara hundarna, min otroligt fina familj/släkt och mina underbara vänner som finns där när jag behöver dem när som helst dygnets alla timmar.
 
Din för evigt,
MIG SJÄLV.
 
 
 
 
 
(Dikt av Stefan Gunnarssson) som jag gjort om lite så den passar just mig.
 
 

Kommentera här: