Minisemester

I November åkte jag och Kenzo ner till Therese & Light i Svenshögen. Vi åkte tåg ner & Kenzo är verkligen en super hund att ha med sig i kollektivtrafiken, inte varje dag som han åker så mkt som både buss, tunnelbana, hiss mellan perronger, SL tåg och är bland så mkt folk som det är i kollektivtrafiken i Stockholm. Han gjorde mig så stolt och jag fick många kommentarer om honom, och många stannade och pratade med oss och beundrade hans lugn.
 
Hej då Stockholm.
 
Vi började vår resa med att åka buss till Gullmarsplan och Kenzo la sig helt cool ner på golvet och sov den lilla biten in till stan på bussen,  efter det så var det dags för tunnelbana i morgon/rusningstrafiken även där var han så cool och även om det var väldigt mkt folk i tunnelbanan så la han sig ner i gången.
 
Kenzo på bussen in till Gullmarsplan.
 
 
Coola Kenzo på tunnelbanan med alla pendlare på morgonen, Matte ska jag sitta eller ligga här?
 
 
Kenzo vid Centralen.
 
Nästa stopp var centralen och även där var det åter fullt av folk, som sprang hit och dit men åter igen lika cool var Kenzo. Sen var det dags att sätta sig på SJ tåget ner till Göteborg.
 
 
Här väntar vi på vårt SJ tåg till Göteborg, och stadsduvorna promenerade runt oss hela tiden. Kenzo tittade på mig "får jag matte"??? nä sa jag inte dom, jaha ok då.... plutten.
 
 
Kenzo sov hela vägen ner till Göteborg & Matte jobbade ett par timmar på tåget ner, han gör mig så stolt. Kunna lägga sig ner och sova även om det var andra hundar på tåget och en jamande katt. Mitt ♥
 
Nu hoppas vi verkligen att dessa dejter lyckades och att vi snart får veta om det blev något, vi håller tummarna så hårt.
 
Light & Kenzo ♥
 
 

Kommentera här: