Träning med Gås/Dubbelmarkeringar

I helgen har jag varit funktionär på klubbens 1.a Officiella Rallylydnadstävling, hade ju tänkt att jag och Kenzo skulle vara med och tävla på riktigt för första gången men tyvärr så missade jag sista anmälningsdagen, så då tänkte jag att jag kunde vara med och hjälpa till istället, det blev en lyckad dag och en lyckad tävling, vi fick mycket beröm vi som hade hand om tävlingen och sånt är ju jättekul !!..
 
Igår så hade jag tinat upp Gåsen som jag fick utav Åsa, Tack snälla för att du fixade den till oss :)
Jag var superspänd på att se hur killarna skulle reagera på gåsen, då båda bara har träffat på detta 1 gång tidigare, men de var sååå duktiga båda två. Jag gick upp och la Gåsen bakom en gran uppe på ett berg så de inte skulle ha ögonkontakt med mig utan fick lösa uppgiften själva på HUR de skulle bära denna tunga stora fågel ?? ner till mig !!!! Bilderna talar för sig själva hur duktiga mina gossar är :)
 
 
Ozzy med Gåsen
 
 
 
Kenzo med Gåsen
 
 
Efter att vi kört med Gåsen i skogen så körde jag lite dubbelmakeringar på ängen, det är något som Kenzo behöver träna på. Det gick superbra med båda killarna och de markerade jättebra även om gräset var mycket högt. Duktiga killar
 
 

Kommentera här: