Träning

Igår tränade jag med Monica, Charley och Poker. Vi körde lite TJP upplägg och tränade på de bitarna som vi behöver träna på, Kenzo dubbelmarkeringar och Ozzy Tolling med störning :)
Monica började med sina killar eftersom hon körde med dummy igår och jag körde med vilt..
 
Kenzo fick börja med att gå jaktfot ner till gömslet sen Tollade vi med störning dels hade jag lagt ut änder som låg vid gömselt och sen hjälpte Monica till som xtra störning hon stod på berget bredvid och kastade kottar i vattnet under tiden som Kenzo tollade eller var passiv,  han gjorde ett kanonjobb och brydde sig inte om "ploppet" i vattnet, han tappade av misstag greppet om bollen uppe på berget så den råkade hamna i vattnet och försökte förbrilt ta sig upp från vattnet (stackarn) kom fort, fort in med bollen till mig så jag brydde mig inte om den grejen. 
 
 
 
Sen fick han dubbelmarkeringar på vattnet (and) en till höger och en till vänster. Satt jättefint och stadigt på båda markeringarna och gick på mitt kommando! han simmade på den som var kastad först den till höger men av någon anledning så simmade han inte hela vägen ut, vände när han var en bit ifrån så jag försökte få ut honom igen med hjälp av UT, men det sitter inte helt perfekt på vatten ännu så med Monicas hjälp (som stod på andra sidan vattmet) så lyckades jag få ut honom på den till slut, avlämning i hand. Sen ut på den andra som han simmade lite åt vänster men jag tänkte att han skulle få lösa det hela själv och se om han hade kvar den i minnet och det hade han, fint grepp och avlämning i hand även på nr 2. Sen fick han gå på ett sök med 4 änder, som jag gömt väl i hålor och kilat fast i träd, samt i rotvältor. Jattefin fart ut och in och med avläningar i hand på alla 4, duktiga kille.
 
Ozzy´s tur och jag är såååå nöjd med honom efter igår sikken kille... Jaktfot med andsmygning ner till nätet som var kanonfin, sen fick även han Tolla med störning, Monica stod åter igen på berget och kastade kottar. Wow tänkte Ozzy hon kastar något åt mig, han sprang efter bollen men ställde upp sig på berget utan att ta bollen, så nu fick jag tillfälle att korrigera honom, Tack Monica perfekt!!!.
 
Ozzy fortsatte att Tolla och vara passiv och gjorde ett jättebra jobb även om Monica kastade kottar så kom han in hela tiden med bollarna :)
Fortsatte att tolla undertiden som Monica ställt sig på andra sidan vattnet utan att Ozzy brydde sig om henne. Han gjorde en perfekt tolling, då passade Monica på att säga pang på andra sidan vattnet, Ozzy stannar upp kollar över vattnet, men tar upp bollen och kommer in till mig wow vilken härlig känsla, så nu förstår ni varför jag var så nöjd med min kille igår :)
 
 
Går med Ozzy till högersidan och sätter mig själv bakom nätet, Monica släger iväg änderna och Ozzy sitter fint och lungt kvar och hoppar i på mitt kommando.Han är ju sååå duktig på markera lätt som en plätt tyckte Ozzy. Hämtade båda med fin fart lämnade av båda två mkt fint i handen. Ozzy fick även han sök med 4 änder tjoff, tjoff  så var alla 4 inne i ett litet nafs alla 4 änder avlämnade i hand.

Kommentera här: