Hundhelg

Helgen har varit full av hundaktiviviteter. På lördag åkte jag, Ellinor och Ozzy till Kungsträdgården ”Kungsan” i Stockholm för att vara med på SKK aktivitet Skäll inte på hunden. Vi var ca 20 raser som var representerade där och vi hade många besökare även om vädret hade kunnat varit bättre. Besökarna ställde många frågor om vår fantastiska ras Tollaren. Jättekul att stå där och prata om rasen i flera timmar många kom tillbaka flera gånger och klappade på Ozzy och Zokie, och ställde fler frågor.

 

Vi fick även gå i en rasparad och undertiden som vi visade upp hundarna så pratade speakern om var hundrasen kommer ifrån och vad den används till, roligt var det när speakern sa lägg detta namn på minnet  ”Nova Soctia Duck Tolling Retriever”  bra reklam för en underbar hundras!!! (jag är ju inte partisk) 

 

På söndagen körde vi träning med Petronella och Lukas som ska vara med på lagkampen i år i Dalarna. Vi körde markeringar, dirigeringar och sök och jag berättade för Petronella vad man gör på en Lagkamp!!! eftersom Petronella inte varit med tidigare.

 

Jag åkte dit lite tidigare för att träna killarna lite innan, jag använde mig utav samma träd som jag körde i torsdags när jag var där och tränade dirigeringar med Ozzy, långa fina dirigeringar fick jag till igår och Ozzy var super duktig på linjetagen!! Jag var såå nöjd. 

 

Kenzo fick också köra på samma ställe man hade lite svårt att komma tillbaka till samma område när jag ökade avståndet från trädet, vi körde också dirigeringar höger/vänster samt stoppsignal.

 

 

Kommentarer:

1 Erica:

Tollaren är ju helt klart den bästa rasen, inte ett dugg partisk ;)

Kommentera här: