Far och döttrar

För ett par helger sedan 30/6 fick jag besök av Yvi (Krokasmedens Yvi) med Matte Anna och Jessie (Krokasmedens Yasmin) med matte Michaela.
 
Jag hade bjudit hit dem för att vi skulle få träffas men också för att vi skulle träna tillsammans såklart!!!
En del vilt hade jag tinat till denna dag som  Yvi och Jessie skulle pröva på :)
Men vi började med att träna med dummys först, så jag la ut ett mindre sök på 4 dummysar till tjejerna, båda var duktiga och sökte fint i området, har fina grepp och bra avlämningar härligt :)
 
Sen fick det markeringar båda två vilket de också var duktiga på, så roligt att se att Ozzys fantastiska makreringsförmåga har gått i arv i dessa underbara tjejer, man blir så glad när man ser vissa likheter som de har fått av Pappa Ozzy :)
 
Efter en lunch så tog vi fram viltet och det fick prova på and och råka. Härligt att se så spontana de var med viltet även om de inte träffat på vilt så ofta, anden var det inget problem med både Yvi och Jessie tog in anden med fina grepp och avlämningar :)
Med råkan var det värre är ju inte den vanligaste fågeln men med lite hjälp av "farmor" så tog de även den fågeln härligt !!!
 
Sen fick ju Ozzy och Kenzo köra lite också, de fick ett sök på ett antal fåglar och linjetag med Gås. Det blev mycket hundprat denna dag om allt möjligt från tävlingsregler till vad man gör på ett Tollingjaktprov och ett Retrieverprov. Nu hoppas, hoppas jag att jag väckt ett intresse för att ev starta dessa underbara tjejer i framtiden i jakten!!! Har ju lyckats övertala Anna att åka ner till Höör i sommar till Tollarspecialen 2013 !!!
 
 
 
 

Kommentera här: